• Rosenmay

Hur få bort toning fort?

Tonade mitt blonda hår mörkbrunt för ett tag sen men har ångrat mig lite.... vet att toningen ska hålla ung 20 tvättar men jag har tvättat håret mycket mer än så redan och den bruna färgen sitter kvar!

Det kanske inte ens går att helt tvätta ut en mörk toning ur ett ljust hår?

• Svar på tråden Hur få bort toning fort?
  • r78ks

balsam, balsam och åter balsam.... det drar ut färg ur håret. annars kan du ju testa att bleka det hos en frisör

• malin.r

Ring en frisör, du kommer att behöva bleka bort den mörka färgen från ditt blonda hår.
    Sorry!

• Varja

Jag körde inpackning (INTE en som ska bevara färgen då ) som fick sitta extra länge. Typ 20 minuter medan jag tog ett bad. Jag masserade in den riktigt ordentligt flera gånger under den tiden och gjorde sedan om hela behandlingen ett par tre gånger. Toningen gick inte bort helt men dämpades såpass mycket att jag kände igen min hårfärg igen. Är det väldigt mycket färg kvar är det kanske bättre att gå till frisören och avfärga håret (ta bort "allt" pigment) och sedan färga till din egen färg igen. Fast det sliter väldigt hårt på håret.

Lycka till!

• mammakattis

ska finnas nåt som kallas "silverschampo" som ska ta bort en del av färgen iaf men du får nog bleka det efteråt

• makeba

silverschampo tar INTE bort toning. Det är till för att dämpa blont hår el slingor som är för gult. Inpackning brukar vara en bra idé, men om du är blond och har tonat dig mörkbrun får du nog räkna med att det inte tvättas ut helt. Be en frisör om råd. Experimentera INTE själv med blekning eller dylikt!! det kommer troligen inte bli bra.

• Romjo

Det här är kanske inte vad du vill höra men jag tonade håret i maj och det sitter fortfarande kvar! Jag som redan är mörk gjorde det mörkare. Blont hår är mycket lättare än mörkt hår att färga/tona. Jag råder dig inte att färga över det om du skulle vilja det, det skulle bli värre och färg på färg så att säga.
    //Romjo

Svar på tråden Hur få bort toning fort?