• Nessii

branschregistrets sökfunktion är botten

Fy fasen vad jag tycker att sökfunktionen på branschregistret är kasst.. Om jag t ex vill söka på brudkläder i östergötland så får jag upp en massa svar från övriga sverige. För inte sjutton ligger Järfälla i Östergötland, eller Enköping?? Okej jag är dålig på geografi men inte så kass..
    Är det nån mer som reagerat på denna urusla sökfunktion?

Nessii

• Svar på tråden branschregistrets sökfunktion är botten
  • Blomstra

Håller fullständigt med dej!
    När jag sökte, innan jag gifte mej 9/7, på västerbotten fick man ju bara upp alla möjliga ställen.
    Kan man verkligen skicka en bröllopstårta över halva Sverige....?

• Bluebride2006

Det håller jag med fullständigt om. Ibland måste jag även ta hela sverige, för jag när jag tar sökning på min stad så kommer de inte upp alls.

• Patrik - Bröllopstorget

Vi är ganska strikta med var företag får lägga upp sig och det måste finnas bra skäl till det.

Om det är något företag som ni tycker är utanför deras verksamhetsområde är det bara att säga till så kan jag kolla upp.

• Bluebride2006

Hej Patrik....... Det är så att de som ofta kommer upp när man söker på sin egen stad är de som skrivit hela sverige, fast de finns i sthlm, jag får knappt upp någonting när jag söker på Eskilstuna alla kategorier, underligt nog får jag inte upp Maria Eberfors som är fotograf, utan då får jag söka på fotografer i hela landet.

Bluebride2006 -> Det är bara vi på redaktionen som kan välja om ett företag ska finnas i "Hela Sverige" och vi gör det endast då det huvudsakligen sälja till kunder på andra orter än där verksamheten finns.

Det kan t.ex. vara en internetbutik och de säljer varor med postförskott eller kort över nätet. Men vi lägger också upp på Hela Sverige om det är en förmedlingsbyrå/konsult för musiktjänster och liknande. Vissa fotografer och musiker har också fått vara med på Hela Sverige som vi tyckt är mer populära i övriga Sverige än på hemorten, t.ex. Cecilia Vennersten.

Jag tittade lite snabbt på Eskilstuna och där kommer många internetbutiker upp.

Men vi kanske ska införa någon funktion för att utesluta internetbutiker eller andra mer resande tjänsteföretag som ett val i sökningen.

• Bluebride2006

Hej Patrik.......låter som en bra idé tycker jag. Jag tycker även att det är synd att det inte finns så många företag registrerade här. Men de kanske inte känner till bröllopstorget.

Bluebride2006 -> vi har idag drygt 600 bröllopsföretag i branschregistret och också en del som annonserar på andra sätt.

Jag tror många anser att det är dyrt och finnas med samtidigt som många inte tycker det är förenligt med att vi har ett forum där man har möjlighet att prata om företagen.

Men iom att vi är en annonsdriven webbplats kan vi inte ha så låga priser för att hålla upp de övriga tjänsterna och driva hit besökarna som tittar på annonserna. Vi skulle kunna ha lägre priser, men då måste vi dra in på mycket annat som t.ex. marknadsföringen och då kommer det inga besökare som tittar på annonserna längre. Priset för att annonsera är alltså relaterat till hur många kunder man kan få genom oss.

Pga priset avstår många mindre företag annonsering och missar därför massor av kunder.

Svar på tråden branschregistrets sökfunktion är botten