• augusti_brud

Hjälp! Munsår 3 dagar innan bröllopet!

Hej alla blivande brudar!

Jag behöver HJÄLP!!
    Jag fick igår utslag precis ovanför mungipan! Antagligen munsår/herpes eller liknande.....och jag gifter mig PÅ LÖRDAG!!! Någon som har nå bra tips hur man kan få bort det SNABBT!? Vill ju känna mig vacker på den stora dagen!

NÅGON??

Kramizzar:)

• Svar på tråden Hjälp! Munsår 3 dagar innan bröllopet!
  • Gerda

Mitt bösta tips är Vectavir snabbt sim bara den, smörja på slavist varannan timme så att det inte utvecklas till bubblor - för det kan ju komma fler utslag!

• Ellte

Pilla INTE, gör inte hål, smörj på salva från apoteket (Vectavir eller Anti), pilla INTE...och be till Gud ;)

Det går att sminka över rätt så bra och en sak jag lärt mig efter 25 år med munsår... DU ser det MYCKET mer än andra! Troligen kommer ingen annan ens att lägga märke till det :)

• augusti_brud

ok!

Tack för rådet! Ska åka till apoteket direkt imorrn o inhandla!
    Får hoppas att det hjälper!

Kram :)

• Izunia

Jag lider själv av herpes kontinuerligt och har haft det i ar...och jag kan säga att varken vectavir eller anti hjälper.

Har nyligen fatt tabletter utskriva, men antar att du inte hinner fa det. Ga och köp ALSOLGEL pa apoteket direkt! Det är det som funkar bäst! Smörj som en dare varje timme eller oftare! Mitt enda tips..

• Pråppen

Stackars dig! Finns inget värre än munsår...

Vectavir är bra, precis som gerda skriver, men man måste börja med det direkt när blåsorna kommer annars hjälper det tyvärr inte (inte på mig i alla fall). Herstat är en annan salva som jag tycker är bra, den bedövar lite också (mina munsår brukar göra hemskt ont).

Peta absolut inte på munsåret med fingrarna, det smittar så lätt till andra ställen, badda ofta med alsolsprit så kan blåsorna torka ut om du har tur (funkar på min sambo i alla fall).

Hoppas verkligen det hinner gå över innan helgen!

• augusti_brud

Ja det är ju det här med att INTE PILLA o röra som är sååå svårt!

Min blivande är på mig HELA tiden o säger: RÖR INTE!!!...men när det kliar är det inte det lättaste!
    Blir nog diverse salver som inhandlas imorrn skulle jag tro!

• Ellte

Izunia: De funkar visst :? :D Tar man på det med en gång det "pirrar" slår de aldrig ens ut... Det kanske är olika men visst tusan funkar de :)

• Växjöbrud2006

Hej!

Jag får munsår då och då och har märkt att Anti och Vectavir inte funkar!
    Efter mkt om och men har jag hittat det som faktiskt funkar!
    Det är en vanlig antibakteriell kräm som finns receptfritt på Apoteket, den heter "LHP 1% Antiseptisk kräm för utvärtes bruk".

Hoppas det kan vara till hjälp!

• Izunia

Ellte sorry...men jag har haft herpes i 20 ar och pa mig funkar det inte...kanske pa andra. Min granne tipsade mig sist det slog ut som aldrig förr pa hela underläppen och hakan, om alsolsprit och gel. Det hjäpte genom att det torkar ut väldigt bra. Tabletterna jag fatt utskrivna heter Aciclovir Ranbaxy.

• zebban

Om du har någon form av kräm eller gel med ALOE VERA i högkonsentrat så kan du ha på lite ikväll. Eller en Aloe Vera att bryta ett blad på kanske!
    Lycka till!

Svar på tråden Hjälp! Munsår 3 dagar innan bröllopet!