• confetti

hårig flickvän?

Hur skulle ni reagera om ni satt på en buss och kysste er pojkvän en gång och klappade honom på kinden för att ni tycker så mycket om honom och han då kommenterar att du har väldigt mycket mustasch i ansiktet? Och sen säger att du har jättehåriga armar också...!

Jag bara undrar hur andra tjejer skulle ta sånt. Intressant att höra. Jag är förresten ingen typiskt hårig tjej heller men vistt har jag lite fjun på läppen men det har ju de flesta och hårigare armar har jag också sett.

• Svar på tråden hårig flickvän?
  • Bobou

E Karl som är avundsjuk för att hans tjej har mer mush och kroppsbehåring än han, och påpekar det surt

• Lindalii

Jag tycker att det är supertaskigt att säga sånt! Skulle man tex. säga så till sin bästa vän?! Tror inte det va! Eftersom jag råkat ut för liknande kommentarer, har jag funderat på varför vissa killar säger sånt. Det påminner ju starkt om småungar i skolan som mobbas, och handlar bara om att sänka den andras självkänsla. De sänkande kommentarerna kan ju vara vad som helst som de hittar på i stunden, inget som handlar om verkligheten. Killar som snackar så kan ju skaffa sig en retuscherad pappersflickvän att hänga upp på väggen tycker jag.

• Mastermind

Jag skulle inte uppskatta att han sa så vid ett sådant tillfälle -och dessutom på en buss! Taktkänsla är ju något han saknar totalt, iaf. Har du sagt till honom att du blev sårad? Vad sa han då?

• StinaS

Hm - förmodligen hade han åkt på ändan ut ur bussen och mitt liv. Om det inte var något vi brukade skoja om annars. När någon börjar komma med den sortens kommentarer kommer det ofta snart värre saker. Och sånt tar inte jag. Det är något jag bestämde för länge sen. Livet är för kort för att jag skall ta skit från någon. Kille jag gillar eller inte.

• confetti

Mastermind

Han tyckte att jag var alldeles för känslig av mig och att det var menat som ett skämt!? Han har sagt nåt liknande innan också och då blev jag inte glad heller så jag tyckte det var onödigt. Hade jag varit en av hans killpolare hade det varit en annan sak. De har mycket råare jargong.

• Mastermind

confetti - Råare jargong eller ej -hans måste respektera (gränsen för) din humor. Om han sagt liknande saker innan så kan det tyda på att han kommer bli värre i framtiden, och att det är dags att "hoppa av" medan du kan. Men det kan också bara vara otroligt dålig taktkänsla, som ni båda kan prata er genom och arbeta på (han försöker -du stöttar). Vilket som verkar troligast och hur mycket du står ut med/är villig att kämpa för vet bara du.

• Lotus

Skulle min pojkvän säga så till mej skulle min knytnäve va farligt nära att smälla till. Jag skulle väl inte slå, men jag skulle säkert vilja.

• strikeapose

HAr varit med om exakt samma sak. Jag har ingen generande hårväxt överhuvudtaget, men förstås små vita fjun på överläppen som alla andra. Detta har min snubbe kommenterat några ggr. Även om han gjort det på babyspråk så tycker jag det är dåligt o det har jag sagt t honom. Men jag tycker mig i bland märka att han har ett behov av att droppa sådana kommentarer för att han vet, att jag vet, att jag ser bra ut. Pissdålig stil. Säg åt din kille att du tycker han kan hålla innne m dylika kommentarer i fortsättningen.

• persian princess

hade min kille sen 2 år (som borde känna dit utan o innan vid det laget) sagt nåt sånt, hade han snabbt förvandlats till ett ex. jag personigen tål inte sånt nedvärderande skitsnack, SPECIELLT inte om det kommer från nån som står mig så nära. om nåt så ska han väl HÖJA ditt förtroende, inte sänka det.

förresten France. FYYYYY, SA HAN VERKLIGEN SÅ?!?!?!?! baywatch-grejen alltså... OH MY GOD!!!! och ni är fortfarande tillsammans?

• Frances

Haha persian, nej han ar ett ex nu ;)

• persian princess

haha, tänkte nästan det alltså;)

• nano

Nej, jag skulle ha blivit förbannad. Jag har humor, men det där skulle jag inte ha skrattat åt. Och samma sak om han klämt om mitt fett eller klagat på mina bröst.
    Första gången skulle jag nog mest bli arg och låta honom veta det, för då skulle det kunna vara taktlöshet- men om han skulle göra om det är det bara elakt. Ut skulle han ha åkt.
    Passar inte min kropp får han klara sig utan den.

• Nickolina

Det låter som något min pojkvän skulle kunna sagt...
    Ni har ju varit tillsammans länge ju...han lär ju sett för länge sedan både dina armar o överläpp...jag kan tänka mig att stämningen blev lite känslomässig för honom o han var tvungen att jävlas för att komma ur det...Jag är säker på att han tycker du är grym...Det var säkert inte ens en värdering i det hela utan ett konstaterande för att han såg muchen i ett för dig ofördelaktigt ljus.
    Min pojkvän tog en närbild i motljus en gång och då lyste alla mina fjun på hakan (små osynliga) hur tydligt som helst av någon skum anledning...Min pojkvän höll på att skratta ihjäl sig och sa att han tänkte sälja mig till en cirkus för att jag var en sån rolig hemafrodit!
    Han menar inget illa confetti....jag lovar...han tycker du är hot som pepparoni och han gillar din mustach...det lovar jag...hade du varit skäggiga damen o han inte tänt på det så hade han nog valt ngn annan...Take it easy baby.

• Lilla spöket Laban

Oj, jag skulle nog inte bry mig. Men alla är ju olika. Och så tycker jag att det beror på hur han sade det. Om det var anklagande/klagande på något sätt eller om det bara var ett konstaterande. Jag har accepterat hur jag ser ut och skulle min man kommentera att jag har hårig överläpp skulle jag nog bara hålla med. Om han däremot skulle klaga på att jag har hårig överläpp skulle jag bli skitsur och _klaga_ på hans kulmage eller nåt.

Vi kommenterar ofta varandras utstående magar (han en kula och jag bilringar ) och samtidigt trycker in ett finger. Säkert inte snällt alls tycker andra, men för oss känns det mer som konstateranden och att vi tycker om varandra som vi är.

• zorn

Jag hade nog inte tagit så illa upp.
    Man ser ju ut som man ser ut.
    Själv har jag håriga armar,jag led av det när jag var yngre men nu är jag ok med det.

• annelation

Hej!
    Jag tycker det har blivit sån nojja kring hår på kroppen!
    Jag själv tycker jag har hår på kinderna men min underbara fästman säger bara att det e gulligt "persikofjun" han e verkligen hur snäll som helst!
    Vi förtjänar killar som muntrar upp oss och värdesätter oss håriga eller inte!

Svar på tråden hårig flickvän?