• Lyxförpackning

Kerastasé VS Redken

har hört en del bra om dessa två märken... så nu står ja mellan dem... nån som kan ge mig tips ?!
    har för övrigt tjockt självågigt/lockigt hår.. brukar annars vanligtvis ta o köra med vilken shampoo l balsam som helst som finns till hans.. som sunsilk, barängen m.m... men nu tänkte ja se om det verkligen är så stor skillnad mellansalongsprodukter...

• Svar på tråden Kerastasé VS Redken
  • evelina.

det är många som tipsar som redken all soft. men har du redan mjukt hår så är det kanske onödigt.

jag använder som sagt kerastasé och det ger verkligen volym. (fast det inte ens är ett volymschampo jag har) egentligen lite för mycket volym för min smak till och med men iaf..

• Xena

kerastasé ger volym säger ni.... hmmm, det behöver mitt hår+att det kan behöva se lite friskare ut. Ska kanske investera i ett sådant schampo.

Har ganska fint hår med blekta slingor så den gröna serien kanske passar mitt hår. Den som du pratar om, evelina.

Behöver man använda balsam? Eller blir håret hanterbart utan det? Har ganska kort hår.

• evelina.

xena: jadu.. jag använder alltid balsam så jag vet inte riktigt faktiskt.. men jag har bara balsam i topparna å ändå blir hela mitt hår mjukt så det ska nog inte vara några problem.

• madelyn

Ok jag har ganska tjockt hår och mkt hår men vill ha produkter som friskar upp håret- det ser rätt glanslöst och tråkigt ut nu.. Vilken Kerastase- serie ska jag ha tror ni??

• evelina.

madelyn: den gröna serien (obs. inte den det står nåt om volym på) är jättebra på att "reparera" och "ge liv" åt håret. mitt var helt matt och slitet men glänser nu mer än någonsin.

• evelina.

hm.. dendär figuren skulle inte vara där..

• Emma81

Båda är mina absoluta favoriter, men på senare år har det blivit mer REDKEN. Klart det bästa för håret!!

• evelina.

varför skulle redken vara bättre för håret?

• madelyn

evelina,

Tack för svaret! Jag ska nog ge mig ut och handla hem lite grön Kerastase

• evelina.

gör så :)
    var bara väldigt noga med att skölja ur schampot och bara ta balsam i topparna (det är så effektivt att det lätt ser fett ut annars)

Svar på tråden Kerastasé VS Redken