• Lyxförpackning

Kerastasé VS Redken

har hört en del bra om dessa två märken... så nu står ja mellan dem... nån som kan ge mig tips ?!
    har för övrigt tjockt självågigt/lockigt hår.. brukar annars vanligtvis ta o köra med vilken shampoo l balsam som helst som finns till hans.. som sunsilk, barängen m.m... men nu tänkte ja se om det verkligen är så stor skillnad mellansalongsprodukter...

• Svar på tråden Kerastasé VS Redken
  • evelina.

använder kerastasé. dom gröna förpackningarna som är för torrt/skadat hår. tycker dom är jättebra. dom går verkligen in i håret och gör att det ser friskare ut.

• siouxsie

Hejsan!
    Håller fullkomligt med evelina! Kerastase
    gröna förpackningarna är jättebra! Utredande o jag upplever att håret blir bättre när jag använt dessa produkter en längre period! Redken är mkt dyrare o doftar starkare.

• halstabletten

Jag har använt Kerastase's hårspray och schampoo. Hårsprayen är stor skillnad, den sitter betydligt mycket bättre än "vanlig" spray, tycker jag. Schampot är helt ok, däremot skulle jag inte köpa inpackningen då jag är mer än nöjd med de billigare typ Loreal eller Fructis som man köper på coop.

• _koko_

Är redken dyrare än kerastase? Det trodde inte jag...?

Jag är supernöjd med redken, har använt deras serie för färgat hår i flera år. Tack vare det och regelbunden klippning, har jag nu längre hår än någonsin och i jättebra skick!

Min salong har dock precis tagit in kerastase, så vem vet, jag kanske måste prova det framöver... :)

• evelina.

där jag sett:

kerastasé
    schampo: 169 kr
    balsam: 179 kr

redken
    schampo: 230 kr
    balsam: 275

• _koko_

Oj, det var ju stor skillnad faktiskt, om det är lika mycket i dem. Får kolla nästa gång jag klipper mig. :)

• Babii

Jag kan dock inte hålla med tidigare skribenter. Jag föredrar Redken All Soft framför Kerastase. Kerastase gjorde mitt hår strävt tyvärr.

• siouxsie

Rek även att skicka efter från www.hqhair.com
    Mycket billigare än att köpa här! Och snabb leverans! (De har både kerastase o Redken för den som vill testa båda).

• evelina.

strävheten beror säkert på att håret blir "kraftigare" (hållbarare).

• tvillingsjäl

Jag är själv i valet och kvalet angående dessa två...jag har ganska mjukt, fint hår och skulle gärna vilja ha mer volym! Är det nån som har provat några av deras produkter gällande volym?

Svar på tråden Kerastasé VS Redken