• Lissie Li

Någon som har erfarenhet av KiK Stockholm?

Hej!
    Jag har varit inne på KiKs hemsida.
    www.kikstockholm.se
    Jag tycker att dom verkar ha väldigt fina klänningar!
    Är det någon som har erfarenhet av butiken, är personalen trevlig och serviceinriktad? Är klänningarna lika fina som på bilden?
    Jag funderar på att åka dit och prova klänningar men jag bor en bra bit ifrån och vill därför inte bli besviken när jag kommer dit!
    Jättetacksam för alla kommentarer och åsikter om KiK.
    Kram Lissie

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av KiK Stockholm?
  • agronom

Jag har köpt 50-tals topp och sjöjungfrukjol med släp av dem och jag är jättenöjd med kläderna. Personalen är ok men lite virriga om det är mycket att göra...En sak som jag uppfattar som lite negativt är att personalen kan vara jätte-puschiga för att man ska köpa kläder av dem dvs de säger att det bara finns en topp kvar av detta tyg osv så du måste boka den nu med handpenning, de var också väldigt stressande och ville att jag skulle boka in sömmerska för mina ändringar (vilket ju kostar extra)mn när jag då sa att jag kunde anv. en annan sömmerska om deras hade ont om tid då var det helt plötsligt lugnt igen....

Kolla dock på kläderna du köper att det inte finns svarta trådar invävda på plagget vilket syns som centimeterlånga streck. Det råkade jag ut för....Ska du ha bra service ska du åka dit en vardag mellan 11-12 eller 14-16.00....LYCKA TILL!

• lilabee

Jag har också köpt topp + kjol på Kik, tycker kläderna är jättefina, och lite annorlunda mot mkt annat.
    Håller med om att personalen kan vara lite förvirrad ibland, men de är rätt rara. Men kan nog vara bra att kolla så att det plagg man köper är ok, jag såg till att få en annan kjol än den jag provade först för att tyget hade en liten defekt.

• Ladykaw

Jag har bara väldigt bra erfarenhet av KiK. Klänningarna är absolut lika fina som på bilderna och personalen är väldigt trevliga.

Jag har också hört att det kan vara lite stressigt där men jag har alltid varit helt ensam i butiken. Jag tror det är som värst på våren och tidigt på sommaren. Jag åkte också långt (från Gotland, tre gånger) och tyckte absolut att det var värt det. Ring innan och tala om att du kommer resa långt särskilt för att prova. Man kan inte boka tid, men då vet de i alla fall att du kommer.

Jag köpte den korta ballerinakjolen och bustién med spetsranka. Så fiiiiin!

• Ladykaw

hmmm det står att det finns tre svar på denna tråd. jag har skrivit ett, men det syns inte.

• Ladykaw

nevermind, nu verkar det funka igen

• elora

Elin1

Wow Elin, ni var ju kanonfina! Som superstars ;)
    Är oxå nyfiken på KiKs modeller, tyvärr är jag av modell större så jag ska se vad sömmerskan kan erbjuda ;)

Grattis och lycka till!

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av KiK Stockholm?