• pickolina

Bra vs. dåligt sex?!

Jag är lite "deppig" just nu och undrar vad ni har för erfarenhet gällande detta.

Jag har varit med en del killar under åren och jag är en sexuell person som gillar det mesta som har med sex att göra, men just nu är jag deppig och funderar på att ge upp det där med sex..

Det är nämligen så att av alla jag haft sex med så har jag bara haft riktigt bra sex med en person. Det är som att han är från en annan planet än alla andra killar, sådan enorm skillnad är det. Vi är inte tillsammans men eftersom vi har så bra sex så har vi "hållt ihop" i många år.. Det är dock inte därför vi har bra sex, för att vi lärt känna varandra osv, nej vi hade super-sex redan första gången...

Problemet är nu att jag inte vill ha sex med någon annan. Försökt att släppa taget och inte haft sex med honom sedan i höstas men så fort jag träffar någon annan och har sex så blir jag deppig igen... Sex är ju värdelöst när det inte är med honom!

Hoppas innerligt att jag hittar en till som honom, annars ger jag upp sex.. *skratt*

Hur upplever ni det där med olika killar och sex????

• Svar på tråden Bra vs. dåligt sex?!
  • Genus

Pickolina: Varför är ni inte tillsammans som ett par då? Jag undrar faktiskt varför ingen annan här i tråden ställt den frågan. Måste ni bara vara KK? Har du testat att ha ett vanligt förhållande med honom? Många frågor blev det men jag bara undrar vänligt. Förmodligen har ni någon speciell kemi som gör att ni har supersex. //G

• pickolina

pumpa

-Jag är absolut inte asexuell eller stel/tråkig i sängen. Jag är en väldigt sexuell person och tycker om i princip allt som har med sex att göra och är definitivt inte blyg för att ta för mig eller ge den andra personen njutning. Jag har alltid varit väldigt uppskattad av de jag haft sex med. Så det är inte problemet alls...

M Magdalena

-Jag förstår dig precis, det är precis vad jag menar. Att träffa någon som inte är av denna värld och sexet inte ens går att jämföra med något man tidigare upplevt. Att ha upplevt detta mirakel som inte går att beskriva med ord gör ju att allt annat "vanligt" sex inte längre känns särskilt upphetsande eller tillfredsställande, tyvärr!
    Det här med att lära känna varandra för att ha bra sex, bläää, det behövs inte om/när man träffar RÄTT person!..

Problemet är nu hur jag går vidare... Känner mig totalt ointresserad av att ha sex med någon annan. Har haft sex med ett par killar efter honom men blev bara besviken och avtänd...

• pickolina

Genus

-Ja någon speciell personkemi har vi definitivt! :D Häftigt men sorgligt samtidigt. Vi har träffats i säkert 4år men det kommer aldrig att bli vi tyvärr, de rätta känslorna finns inte där. Han har väldigt svårt att bli kär. Vi betyder en hel del för varandra och håller ihop, håller kontakten hela tiden och har sex då och då... Fast nu har jag undvikit honom i ett försök att gå vidare, då det aldrig kommer leda någon vart. Fast just nu är jag deppig över det här med sexet så jag kanske måste träffa honom igen.. ;) *hehe*

• f.d. Svart brud

Jag kan inte jämföra med olika personer, eftersom jag bara har haft/har en partner i drygt 11 år. Känner i och för sig inte att jag saknar erfarenheter med andra. Tvärtom, jag kan inte ens föreställa mig att ha sex med någon annan...

Och man är ju också två om det (oftast) och sex kan ju vara bättre/sämre med samma person också.

• Pink Lady

Jag har äntligen träffat någon verkligen verkligen vet vad han gör! Mitt förra förhållnade var en katastrof i säng-väg. Jag är som du, mkt sexuell och älskar verkligen att ha sex..men mitt ex var totalt tvärtom. Att vi kunde leva ihop i 2 1/2år e ett under för mig nu när jag tänker tillbaka.

Jag har dock en liten fråga...ni som varit tillsammans med era partners länge...blir det inte trist i längden? Eller blir det bara bättre ju bättre man känner varandra? De längsta förhållande jag har haft med bra sex varade i ett år..då hade vi definitivt inte "tröttnat" på varandra..men jag undrar de som varit tillsammans i 5år och mer...hur håller ni det vid liv?
    (sorry att jag lånar din tråd) :)

• pickolina

Låna på du Pink Lady! ;)

• pickolina

Pink Lady

-Visst är det härligt att träffa någon som verkligen vet vad de gör, vad saker och ting sitter utan dirigering. Som gör allt rätt.. Smek, kyssar, oralt osv.. :D

• Mastermind

Vissa verkar helt enkelt födda med den "talagen". ;) Jag har haft superbra sex med två stycken, och det är dom enda två jag nånsin älskat (men om det hör ihop eller ej vågar jag inte yttra mig om). Fast att det _bara_ skulle bara för att man känner något speciellt rent psykiskt är BS. Mitt ex och min nuvarande har passat som pusselbitar till mig. Inte bara deras "form" utan även alla rörelser och positioner.. Ja, det är svårt att förklara och det är nog svårt att förstå om man inte varit med om det, heller. Men en sak kan jag iaf säga säkert: Jag vet inte vad jag hade gjort ifall min sambo vore så himla underbar i sängen. Visst är sexet inte allt, men det _är_ ju en stor del i förhållandet (jag är, precis som ni flesta andra tjejer i tråden, också väldigt "översexuell" av mig). Så jag är väldigt tacksam för att han vet sina saker. ;) :D

Pink Lady - Jag och min sambo/fästman har varit tillsammans i snart 4 år, och sexet är lika underbart som alltid. Men tyvärr så har vi sex mer sällan nu än i början av förhållandet, och det är väl den enda nackdelen med vårt sexliv. Jag tror dock att det mest beror på min viktuppgång det senaste året (jag känner mig inte lika attraktiv och jag orkar/kan inte röra mig likadant som innan heller :(), och inte på att det blivit nån slentrian på ngt sätt. För när vi väl har sex (nu låter det som en gång/år, haha ;)) så är det _aldrig_ tråkigt.

• bellas

Pickolina:

Jag förstår hur du känner och har varit i samma situation själv - för 7 år sedan var jag tillsammans med en kille en kort tid, vi fungerade inte som par, känslorna fanns inte där, men gudars skymning vilket bra 6 vi hade...

Vi bestämde att vi skulle fortsätta ha det så tills någon av oss kände att det var dags att gå vidare. Inga krav, inga skyldigheter - no strings attached! För mig fungerade det till en början, trodde aldrig att jag skulle ha det lika bra i bingen med nån... Men rätt som det var stod min blivande man där och allt jag drömt om känslomässigt föll på plats, däremot hade jag inte så stora förhoppningar om 6:et, men, och nu kommer slutklämmen, vi har det ÄNNU bättre - trodde jag aldrig men så är det...

Jag hoppas att mitt lilla inlägg i debatten, ska ge dig hopp om att det är inte "slutjublat" för dig - det gäller bara att hitta rätt igen, du kanske får kyssa några grodor till på vägen - men det kan det ju vara värt!

Lycka till!

Kram B

• pickolina

Mastermind

-Jag förstår vad du menar, sexet är en STOR del av en relation. Väldigt viktigt för mig. Det där med vikten känner jag oxå igen, har gått upp en del de sista åren och känner mig inte lika sexig eller rörlig/samma ork.. :( Men vi är sexiga ändå, eller hur?! ;)

Bellas

-Vad skönt att höra. Det ger mig faktiskt lite hopp tillbaka! Hoppas det inte blir alltför många grodor innan prisnen dyker upp.. ;)

Svar på tråden Bra vs. dåligt sex?!