Fest i Chalmers lokaler
Jag tror att några är öppna för allmänheten att hyra (?) och undrar om det är nån som varit och kan berätta hur det är? Om du vet vilka lokaler är öppna och vilka är bra-dåliga-vackra-etc.
Jag tror att några är öppna för allmänheten att hyra (?) och undrar om det är nån som varit och kan berätta hur det är? Om du vet vilka lokaler är öppna och vilka är bra-dåliga-vackra-etc.
Vi ska ha vår fest i Chalmers lokaler! Jag har dock aldrig varit på fest där innan så jag vet inte hur det är förrän efter 17/8 :)
Vad jag vet är:
De har väldigt bra priser på maten!
Restaurangchefen (Jennifer) är suuupertrevlig och hjälpsam.
De har två (tre)olika salar som man kan äta i. En "liten" som rymmer ca 80 pers (fast då tror jag att det blir trångt) en stor som rymmer 500 pers (Dessa två kostar inget att hyra, men man måste såklat köpa deras mat). Sedan har de en (jättetuff) lokal med "nobelmiddagentrappor", stengolv och jättestora fönster ut mot Landala. Jättevacker, modern, fräsch lokal för ca 100 pers, kanske. Tyvärr kostar den 6000:- + moms att hyra och sedan tillkommer 45 tror jag det var) / kuvert om man vill ha bord och stolar oxå :)
Bredvid de två "gratissalarna" finns dels en träveranda där vi har tänkt att ta välkomstdrinken och dels en gård med gräsmatta och lite annat grönt där vi har tänkt att mingla längre fram på kvällen.
Hmmm... nåt mer kan jag inte komma på just nu...
Låter jättebra! Har de någon hemsida???
Jepp! Inte så mycket att läsa där tyvärr :)
www.check.chalmers.se/mat/hyllan/
Överläkarvillan på Vasa området (ut mot Giblaltargatan) ägs av Chalmersingenjörsförening dom brukar ha fester där men jag vet inte om man kan hyra den, den är super fin ialla fall. Kan vara värt att kolla upp
Hej
Det finns många andra lokaler på Chalmers också. Är dock inte säker på vilka som går att hyra för icke-chalmerister.
Bl.a. finns:
Ljusgården i A-huset
GD-foajén (inte lika kul till bröllop kanske)
Café Sigurd
Café Sigrid
Kalle Glader (lokal nere på Vasa sjukhusområde)
Förslag: Ring till växeln på chalmers så kopplar de dig vidare.
Lycka till...
Hej!
Jag har också gått på Chalmers och skulle bara varna personen som ska gifta sig den 17/8 att om Nollningen satt igång redan då är inte Chlamers direkt till för bröllop...
Nollningen på Chalmers börjar 19/8 2002
Nollningen?
Vad är det? Är det kanske jag som är helt ute, eller? =)
Jema
Vi har såklart kollat upp med restaurangchefen att det inte kommer att pågå nåt annat på Chalmers den dagen och hon sa precis som "också chalmerist" att nollningen börjar veckan efter.
Jema: "Nollning" är nån slagt "inspark" för de nya studenterna på Chalmers (och även på andra högskolor vad jag vet)
Jag kan rekomendera Kalle Glader!