Någon som gifter sig i Själevads kyrka?
Eller har gjort det nyligen?
Eller har gjort det nyligen?
Ja vi gifter oss där i juli nästa sommar! Kanonvacker kyrka!
Är ni därifrån eller?
Vart ska ni hålla festen?
Miracle; samma här, kommer därifrån men har flyttat därifrån för ett antal år sedan.
Vi har hyrt Själevadsgården, annars finns ju hembygdsgården till exempel.
När gifter ni er? Och får jag vara lite nyfiken och fråga om ålder...?
79:a... Vi gifter oss 8:e juli.
På Själevadsgården betalar vi kuvertpris + kosnad för alkohol (resaurangpriser...) och då ingår en som lagar maten, dukar serverar och städar/ diskar samt håller i baren.
Förresten, jo vi har bokat redan - det var massor som hade bokat redan (andra datum). Tror att det gäller att var snabb med att boka in lokal, fotograf mm då det inte finns sååå mycket att välja på...
Angående catering så har vi kollat upp lite men då det bara var en som var öppen då så struntade vi i det alternativet. De som jag vet finns är Niklas Sång och kock (?)- ska tydligen vara jättebra kock...
Kalascatering (.com ?) och så Brittas...
Under 300:- för trerätters, det berodde lite på vad man valde för meny. Sen tillkommer ju priserna för alkoholen (45 kr/1 glas vin...)
Brittas var den som var öppen då. Tror att hon tog 330:- för en trerätters meny med t.ex oxfilé.
Jo de har ett kök på Själevadsgården. Jag har ätit där en gång och tyckte maten var god. Vi blir ca 45 pers, än så länge...
Vilket datum gifter ni er?
Jag har turen att ha en svärmor som är frisör, så det behöver jag inte boka... : )
Vi har redan bokat kyrkan, lokalen, fotograf och hotell.
Kommer du från Själevad eller någonstans i närheten?
vet inte hur det fungerar då vi bestämde oss för att köra på Själevadsgården. Men annars fick jag ett tips av de på Brittas, att ta kontakt med någon elev på Hotell och restaurang som kunde tänka sig att jobba lite en kväll...
15:e tänkte vi också gifta oss först ....
Det passade bättre med helgen innan helt enkelt...
Vi har bokat Bågenholms än så länge, och så har vi en kompis som håller på med modellfotografering som också ska fota.
Snubblade över min drömklänning till rätt pris när jag egentligen bara var ute för att kolla priser och utbud, så jag köpte den!
www.ginnis.com/cgi-bin/description.asp
Vi önskade en präst, men vet inte om vi "får" han...
Nej, vet inte så mycket om vilka präster som jobbar...