• Pauliiina

sönder blekt hår :(

hej, jag har blekt mitt hår 3 ggr på varandra. nu har jag tappat jätte mkt hår.
    ( Mer en hälften ) Det börjar bli lite bättre nu. ngn som är lr har varit med om samma sak. eller vet ngn nån bra inpackning man kan köpa ?

tack på förhand

• Svar på tråden sönder blekt hår :(
  • puggis

Hej...

trist med ditt hår. Blekning sliter ju massor på håret så det är väl klart att det säger ifrån... Det du kan göra är väl att "låta det vara" alltså försök slita så lite som möjligt på det: undvik hårfån, hårprodukter etc försök undvika att sätta upp det med snoddar då de också sliter... Låt håret vila helt enkelt. Det mår säkert bra av inpackninar etc Har också för mig att det sliter mer om man borstar/kammar blött hår.

Prata med din frisör så kan hon/han tala om för dig hur du ska göra...

Hur långt är det tills du gifter dig?

Lycka till

• puggis

hårfön ska det vara så klart

• Lotus

Blekte åxå sönder mitt hår:(. Inte så att jag tappade hälften, men det lossnade en hel del och smulade massor med avbrutna strån. Inpackningar från kerastase är jättebra. Annars finns billigare varianter som schwarzkopf bc repair serien. det bästa e att bara använda produkter för torrt/skadat hår (alltså schampo, balsam, inpackn. osv) Gör en inpackning en gång i veckan så löser det sej nog till slut!:)

• Pauliiina

okej okej :) jag försöker att slita hur lite som det går på mitt hår. Så fort jag borstar det bara rasar det hår. det är för tunt för att ha det utsläppt. Så jag har jämt flätor. host* två par tunna ;P
    jag som alltid har haft tjockt fint hår :(
    hursomhelst så funderar jag på att göra en hårförlängning. så att jag kan ha det utsläppt igen :)

det är nog nåra år kvar tills jag gifter mig ;) Eller vem vet. min pojkvän kanske friar inatt :O hohoho :)

sj då ?

• MonikaS

Jag tycker att Redkens deep fuel, i deras extreme-serie är väldigt bra för sönderblekt hår. Tror den kostar rätt mycket i Sverige, men funkar bra

• pickolina

Hårförlängning kan slita ännu mer på håret. En väninna fick fruktansvärt slitet och tunt hår efter hon haft hårförlängning i flera år..

• Pauliiina

fick hon :S jag saka göra weaving hos FakerMaker. weaving sliter mkt lite på det riktiga håret. iaf vad jag har läst.
    ngn som har gjort en förlängning där ?

• Lotus

bästa du kan göra är att låta håret vila från alla yttre påfrestningar (inkl hårförlängning) och bara vårda håret så mycket du kan. Satsa på bra (dyra) produkter som verkligen hjälper.

• Pauliiina

men det är verkligen SUPER TUNT.
    jag vill verkligen kunna ha det utsläppt igen. hmmmm. jag kan ju ta hand om mitt riktiga hår även fast att jag har hårförlängning ?

tack för alla goda råd.

• annaglitter

Låt håret vila och använd Redkens extreme-serie. Kanonbra!! Jag har själv deras deep fuel mm som hjälper håret att återhämta sig.
    Som sagt, fortsätter du att göra saker med håret blir nog resultatet att ditt hår blir med skadat

• annaglitter

Låt det vara under sommare/hösten och vårda det massor så kan du väl göra en hårförlängning senare, eller vad tror du?

• Pauliiina

okej, bäst att inhandla denhär redkens produkten. men vart får jag tag på den ?
    :) tack så jätte mkt för hjälpen

• MonikaS

Pauliiina, rätt många frisörer brukar sälja den, men det kan kanske bli billigare att handla på nätet. Jag är tyvärr inte så bra på olika sajter, men det finns det garanterat andra här som är. Vet att det har funnits trådar om det ganska nyligen

• Sockerstruten

Redkens Extrem-serie räddade mitt sönderblekta hår.
    Finns att köpa billigare än hos frisören, på Lookfantastic.com

• Pauliiina

okej :) tack så jätte mkt för all hjälp.

• Dena

Jag blekte mitt hår galet mkt förut. Till slut slets det av...det var kanske 5 cm där bak och långt på sidorna...hemskt! Blev alldeles förtvivlad....Men jag lät det vara, gjorde inpackningar, hade det uppsatt i ett halvår. Ville också ha det utsläppt. Men det var omöjligt....Men nu har det vuxit och blivit okej. Så låt det vara och ta hand om sig själv så ska du se att det ordnar sig!

• Pauliiina

okej :( ska ta 6 inhandla den här redken nu (; så jag får ngn pling på mitt hår :P
    åter igen, tack alla för hjälpen

• Romjo

Oj då, blekning 1 gång är katastrof för håret, tänk då 3 ggr och på varandra.
    Jag tycker att du ska till en salong där dem gör djupverkande inpackningar speciellt utformade för hårtyp som ditt. Eller köp hem en burk inpackning och använd den två tre ggr/vecka. Använd Redkens Extreme serie som ngn sa, på www.lookfantastic.com är priserna superbilliga jämfört med salonger här i sverige. Jag råder dig absolut inte att göra en förlängning nu när ditt hår mår/är så som du beskriver, det kommer tyvärr bara göra det värre.
    Lycka till!
    //Romjo =)

Svar på tråden sönder blekt hår :(