• Foxy Lady

Kan man tina kräftor i mikron?

Är det någon som vet om det går att tina kräftor i mikron? Mycket sugen på att äta kräftor ikväll...

• Svar på tråden Kan man tina kräftor i mikron?
  • Foxy Lady

Wow! Vad många svar! Nu ville inte min m2b äta kräftor ikväll utan hellre räkor! Men jag kan nog få ner ett paket själv! Varmvatten låter som ett snabbt alternativ! Äter man dem direkt så gör det väl ingen skillnad?!

• Nikita14

Man ska INTE använda varmvatten.. Det är bättre att lägga dom i kallt vatten, jag brukar köra dom under rinnande kallt vatten ibland..

• Snuttepuff

Ja det är bättre att ta kallt vatten. Bättre att låta dom tina i rumstemperatur oxå. Eller kylen ännu hellre. Men det har man inte alltid tid till. Varmvatten går hur bra som helst. Så har jag gjort en gång i veckan i flera år och inte en enda gång har de smakat äckligt. Så kör på det du!

• Peppina

Jag tycker också varm-vatten funkar utmärkt, sådeså! ;) (Men det är nog bäst att man tar upp dem så fort de har tinat)

• Apan K

Funkar aldeles utmärkt att tina kräftor i varmt vatten, inget vatten alls fr o m morgonen samma dag man ska äta dom funkar i o f s bäst, men nöden har ingen lag...

• Jenny i England

Jag var på IKEA igår för att bunkra upp med svensk mat (dvs knäckebröd och Marabou) och såg att de hade fått in "svenska" kräftor (från Turkiet)... min darling har aldrig ätit detta så jag är väldigt sugen på att bjuda honom på det imorgon kväll kanske... men nu minns jag inte vad har man till? (förutom sprit)
    Baugette eller?
    Tips tack!

• Peppina

Jenny i england: ostpaj tycker jag är det ultimata :)

• Jenny i England

Haha, den där inköpslistan och så var kul på tasteline!
    "Nu är du värd en öl" på slutet

Det låter gott det där, får väl svira ihop en paj och åka tillbaka till IKEA efter jobbet.

Undrar vad M2B kommer att tycka. Med räkor tycker han att det är väldigt mycket jobb att skala för väldigt lite mat

• Snuttepuff

Nu har ja varit nere o köpt kräftor oxå! Mumsfillibabba!!!

• Babo

meeen nu blev jag ju också sugen...

Svar på tråden Kan man tina kräftor i mikron?