• Foxy Lady

Kan man tina kräftor i mikron?

Är det någon som vet om det går att tina kräftor i mikron? Mycket sugen på att äta kräftor ikväll...

• Svar på tråden Kan man tina kräftor i mikron?
  • Babo

nja, men lägg dem i kallvatten så tinar de! Låt påsen vara kvar...

• Foxy Lady

Hinner de tina då, på endast någon timme? I kallvatten? *vattnas i munnen*

• Lindblomman

Nej, tina inte dem i micron! De blir alldeles sladdriga och smakar illa. Gör som Babo skrev, lägg dem i kallt vatten. Smaklig måltid!

• Foxy Lady

Okej, kallvatten blir det! Men hur lång tid kan de ta? Någon som har ett tidsbegrepp om det?

• Peppina

Dom säger ju att kräftor smakar bäst om de får tina långsamt, men ibland har man inte riktigt tid till det när det vattnas i munnen :) Jag har tinat kräftor i micron och det hyfsat. Men jag tror man får köra på låg värme och ta bort kräftorna en och en efterhand de tinar. Ett par gånger har jag lagt dem i varmt vatten också, det funkade också :)

• Ave

2-4 timmar, se till att det kalla vattnet täcker hela förpackningen....

• Snuttepuff

Jag är en riktig kräftälskare. Äter kräftor nästan en gång i veckan nästan året om. Och jag har då aldrig tid att vänta på att de ska tina i flera timmar. Har testat mikro-varianten. Vill dock varna för den. Sämsta metoden. Inte gott alls. Jag lägger dom alltid i badkaret med vattnet på högsta temperatur. Sen får de ligga där i ca en halvtimme. Skulle de ligga lite för länge så de blir varma är de bara att lägga dom tio minuter i iskallt vatten. Mums!

• Marren

Jag brukar lägga i varmt vatten så går det lite snabbare

• Lindblomman

Attans vad sugen jag blev på kräftor nu... Min sambo är inte så jätteförtjust i kräftor så jag brukar få nästan hela paketet för mig själv. Och det går åt!! Mums!

• Snuttepuff

Lindblomman
    Jag med! Nåt oerhört! Sitter faktiskt och funderar på om jag ska springa ner och köpa ett paket... Är själv hemma så då får jag ju dels hela paketet själv men det känns oxå lite tråkigt att äta helt ensam...

Svar på tråden Kan man tina kräftor i mikron?