• Tessiless

Catering/Buffé i Malmö

Vi ska ha buffé på vår fest och vi har funderat på vilt, tycker det passar på senhösten. Någon som kan tipsa som bra catering i Malmö med omnejd, gärna söder om...?

• Svar på tråden Catering/Buffé i Malmö
  • Foxy Lady

Jag kan varmt rekommendera Nyströms Gastronomi som vi ska ha! Fint bemötande, tillmötesgående, fantastisk renommé!

• epa

Kolla på Delikatessen på Holmgatan i Malmö, verkar vara himla duktiga.

• ninakaarina

Kan rekomendera Bykrogen i Höör!

• snäckan80

Nordenskiöld 10 är en ny restaurang som ligger i Malmö lärarhögskolas nya lokaler och kan varmt rekommendera dom. Dom kommer starta upp nu och det är kockar som jobbat på Café Ketchup i Köpenhamn som har det. Så det är absolut inga blåbär. Dom kan nog sätta ihop en meny som passar er. Vet nämligen att dom redan har massa bokningar på bröllop och stora fester framöver!
    Hoppas du hittar ¨något som passar er!

• epa

Vi ska använda oss av Bellevue Fisk och Delikatess, mycket duktiga och de kan även ordna med serveringspersonal, dukar, porslin - ja ALLT.

• pinglans

Vi ska ha Annars gastronomi. De fixar också allt. Om någon har haft dem till någon tillställning så får ni gärna skriva vad ni tyckte.

• Mbrud

pinglans: Vi ska nog också anlita dem! Lite längre upp i tråden är det ett par som rekommenderar dem.

• pinglans

Varför valde ni Annars? Var det för rekommendationer här eller har du erfarenhet av deras arbete? Nyfiken ;)

• Mbrud

pinglans: Fick först upp ögonen för dem när jag läste denna tråd, sedan var den en tjej på jobbet som kunde rekommendera dem också. När vi sedan träffade dem fick vi ett väldigt gott intryck. Vi har inte bokat eller så än men det är ganska säkert att det blir Annars, verkar kanon.

När gifter ni er? Vilken lokal ska ni ha festen i?

• pinglans

Mbrud: Vi gifter oss i St: Johannes (jag tror att du är med i den tråden där kyrkor diskuteras, eller har jag fel?) den 10:e december. Vi kommer att ha festen på Holmåkra gård i Vellinge. Det är en loge som jag tror kan bli jättemysig. Jag kan inte fatta att det är mindre än fyra månader kvar! Det känns som en evighet sedan planeringen började. Var och när har ni er vigsel och fest? Har du bestämt hur din klänning ska se ut och var du ska göra vid håret och allt sådant där?
    Kram, Pinglan.

• Eva77

Hej! Min syster gifter sig för ett år sedan och dom hade festen på Annars. Jätte duktig personal och god mat, rekomenderar verkligen dom. Deras lokal var dock lite liten och tyvärr fick man inte ta med sprit köpt i Tyskland utan bara systemetsprit. Har inte valt dom själv eftersom vi ska ha enlokal där man själv står för mat och dricka, dvs lite billigare men annars hade Annars varit givet. Eva

• Mbrud

pinglans: Vi kommer att gifta oss sen vår/tidig sommar nästa år. Kanske blir det St Petri och Annars, för det känns kanon, det är bara frågan om hur mycket man kan skära i gästlistan för att få in alla där. Hoppas vi lyckas! Klänning tänkte jag försöka börja titta på nu efter sommaren. Mycket längre har vi tyvärr inte kommit, men vi försöker planera lite varje dag. Hur långt har ni kommit? Låter härligt med vinterbröllop!

Eva 77: Ååå, kul att höra att ni rekommenderar dem! Ja, det var inte jättestort, men alla på vår fest är nog inte så dansanta så då kanske inte alla håller sig på samma våningsplan hela tiden. Kul att maten var god, det är trots allt det viktigaste.

• pinglans

Eva: Man blir så glad och lite mer avslappnad när man hör goda ord om vår cateringfirma. Maten är ju så superviktig!!!

Mbrud: Vi har kommit ganska långt i vår planering. Min klänning ska sys upp och är av haltermodell och jag ska även ha en uppsydd brudkappa med släp i sammet. Till detta korta brudhandskar, tiara och slöja.På fötterna ska jag ha vita stövlar (det är ju vinter!:))Hela min utstyrsel är färdigbestämd utom underkläderna. Eftersom jag håller på att gå ner i vikt har jag tänkt att vänta med dem. Min m2b har inte börjat med sin klädsel än men så är det väl. Vi är alltid mycket längre fram i tanken. Menyn är nästan färdig, vi ska bara bestämma förrätt och tårta. Det är så många detaljer som tar tid. Bestämma dukning, vem som ska vara kyrkovärd, fråga toast master o.s.v. Vi ska ha en violinist till vigseln och kanske ett band som spelar på festen. Den är bara så dyyyrt allting men vi hittar säkert rätt till slut. Har du några idéer om hur du vill att din klänning ska se ut? VIll du ha slöja, ska ni ha tärnor och bestmän? Vinterbröllop blir säkert härligt. Det är inte så många som gifter sig då och vi hade en så mysig december förra året så därför blev det den månaden. Jag älskar dessutom julen och stämningen i alla advent! Hej så länge :)

• Mbrud

Pinglans: Kappa med släp låter väldigt snyggt, jag skulle kunna gifta mig på vintern bara för att få ha en sådan! Men det får bli till våren/sommaren så vi hinner spara.Men jag håller helt med, det är så härlig stämning kring advent och jul.
    Jag skulle vilja ha en ganska enkel klänning med bara lite släp, gärna thaisiden och inte helt kritvitt. Jag skulle vilka ha en knut bak i håret med en blomma på ena sidan, inget diadem, ingen slöja. Det är mest det jag tänkt, men det finns gott om tid att ändra sig på. Det blir nog en tärna och en marskalk. Just nu är stora fråga var vi ska ha bröllopet, vi vill helst Malmö och har ju hittat kanonställe här men det är lite problem, som t ex hur många vi ska bjuda och lite vad våra föräldrar tycker, och de är vana vid olika typer av bröllop. Det är ju vi som bestämmer så klart men våra föräldrars synpunkter påverkar ju lite grann vare sig man vill det eller inte.
    Det måste vara skönt att ha kommit så långt, att veta när och var och ha det mesta fixat. Längtar tills dess!
    När ni har bestämt mat, kan du inte skriva här vad det blev då, det hade varit kul med lite Annars-tips!

• Klangling

Jag har ätit bufféer från Annars vid 4 olika tillfällen. Dessa har varit helt enastående!
    Maten är väldigt vällagad och är inte så "vanlig" i smaken. Det känns inte som om man hade hämtat ett fat från Ica, om ni förstår mig rätt

Lycka till!!!

• makeba

hur kommer man i kontakt med Annars? Hemsida?

• pinglans

makeba: www.annars.nu :)
    mbrud: Det låter jättefint med thaisiden. Jag berättar gärna för dig vad vi tänkt till meny men inte här eftersom menyn ska vara hemlig för våra gäster. Maila mig: stj@berga.eslov.se
    Kram

Svar på tråden Catering/Buffé i Malmö