• Eilenna

Karby gård i Täby?

Hej!
    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Karby gård i Täby som festlokal? Vill helst gifta mig i Täby kyrka eftersom jag är uppväxt där men har svårt att hitta en lokal i närheten där man kan ta med egen mat. Om någon har tips på en fin lokal i närheten skulle jag bli jätteglad!

• Svar på tråden Karby gård i Täby?
  • Brud 2006

Ja, det lutar nog åt sparrisen nu...

Vad härligt att bo i stan, det ville jag men min blivande vägrar! Han kommer från skogarna i Småland och tycker att det är fullt tillräckligt att jobba i innerstan, han vill ha tillgång till natur där han bor. Jag håller ju med honom till viss del, men hade ändå vart kul att bo ett par år i stan nu innan vi får barn...

Jag är 24 år och min blivande 26. Vi är båda jurister (nåja, jag är färdig om sex månader) och då känns ju Stockholm mer naturligt än Småland att bosätta sig på, dessa jobb växer ju inte på träd i mindre städer...

Angående bröllopsresa så vacklar vi fram och tillbaka, tänkte först som ni att ta det jan-feb 2007 och då åka ett par veckor till Thailand, boka flyg och sedan fixa eget boende. Men å andra sidan tycker att att det lite hör till att åka bort precis efter bröllopet. Så nu är vi lite inne på att ta ca 10 dagar i Barcelona, eftersom vi båda uppskattar kombinationen storstad och sol/bad. Vi har hittat ett 5* hotell med bra erbjudande och flyg går ju billigt ner med flera olika bolag. Men det är en svår avvägning! Och pengafrågan spelar ju in även här...

• Eilenna

Ja, det är jättehärligt att bo här! Men du har ju många fördelar med att bo i Täby också.
    Det jag uppskattar så med att bo här där jag bor nu är att 4 min åt ena hållet hamnar jag i Liljanskogen, hästhagar och grusvägar. 4 min åt ett annat är jag på de stora ängarna på gärdet och samtidigt har jag 10 min gångväg till jobbet vid norrmalmstorg! Super!!!

Var i Täby är du uppväxt? Skolor?
    Själv är jag en Skolhagentjej som senare hamnade i Tibble!

• Brud 2006

Jag är uppvuxen i Skarpäng, därav Skarpängsskolan, senare Tibble (sam-ekonomi). Men vi borde ju inte gått där samtidigt, om du är tre år äldre än mig?

Ja, jag tror att lägenheten i Täby blir jättefin, det är ju bra kommunikationer till stan också, man kan ju antingen ta Roslagsbanan eller 609, 610 eller 629 precis på motorvägen. Det tar ju itne så lång tid då in till stan! Känns härligt att bo i en lägenhet som ingen annan bott i! Vi har ju själva valt alla tapeter, kakel osv. Känns toppen! Tyvärr kommer jag itne att vara med vid inflyttningen om tre veckor, jag åker nämligen till Holland för att plugga en termin, jag åker om två veckor. Lite otur... Men det ska bli kul, men jag kommer att sakna min älskling så mycket! Vi har gjort detta en gång förrut, när han pluggade i belgien, så det ska väl gå denna gång också!

Vad jobbar ni med?

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Är själv uppväxt i Vallentuna! Kan rekomendera bageriet i Vallentuna, finns bara ett. Men sen finns det en tårtverkstad som jag inte har någon erfarenhet av men dom är säkert super!

Min väninna hade sin bröllopsfest på Karby gård och det var inte så trevligt att vissa satt i andra rum. Så ni har gjort ett bra val när ni valde Odd Fellow istället. Var på fest där för ett antal år sedan och det är en bra lokal!

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Är själv uppväxt i Vallentuna! Kan rekomendera Bageriet i Vallentuna, finns bara ett. Sen finns det en tårtverkstad som jag inte har någon erfarenhet ifrån men de är säkert super.

Min väninna hade sin bröllopsmiddag på Karby gård och jag tycker inte att det var så trevligt att vissa fick sitta i andra rum. Så ni har gjort ett bra val när ni valde Odd Fellow istället. Var på fest där för ett antal år sedan och det är en jättebra lokal!

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Är själv uppväxt i Vallentuna! Kan rekomendera Bageriet i Vallentuna, finns bara ett. Sen finns det en tårtverkstad som jag inte har någon erfarenhet ifrån men de är säkert super.

Min väninna hade sin bröllopsmiddag på Karby gård och jag tycker inte att det var så trevligt att vissa fick sitta i andra rum. Så ni har gjort ett bra val när ni valde Odd Fellow istället. Var på fest där för ett antal år sedan och det är en jättebra lokal!

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Är själv uppväxt i Vallentuna. Kan rekomendera bageriet i Vallentuna, finns bara ett. Sen finns det en tårtverkstad som jag inte har några erfarenheter ifrån men de är säkert super.

Har varit på bröllopsfest på Karby gård och jag tycker inte att det var så trevligt att vissa fick sitta i andra rum. Så ni har gjort ett bra val när ni valde Odd Fellow istället! Har varit på fest där för några år sedan och det är en toppen lokal!

• Eilenna

Gud vad härligt att få välja allt själv!
    Det blir nog kanon!
    Hur stor är den?
    Min blivande jobbar på Hufvudstaden som fastighetsförvaltare och jag är frisör och make up-artist på en salong vid norrmalmstorg. Är ute och far på frilansjobb emellanåt men oftast är jag på salongen!
    Skönt att du bara har ett halvår kvar på dina studier! Då är det bara att sätta full fart med bröllopsbestyren när du kommer hem!
    Det är väl möjligt att vi blir grannar sen när du börjar jobba, var och varannan advokatbyrå finns ju runt Norrmalmstorg...

• Eilenna

Hej Skidbrud!

Det verkar som om BT håller på kollapsa...

Ja, Karby var ingen höjdare...
    Men nu blir det Odd Fellow!
    Kul att få ytterligare ett godkännande på Vallentunabageriet!
    När och var ska du stå brud då?

• Skidbrud (gift)

Hej;

Vi kommer att gifta oss uppe i Åre där vi bor nu. Så det kommer att bli et vinterbröllop 06 eller 07. Men självklart har jag börjat lite med planeringen, det är ju så roligt!

Ja, det verkar som det är något fel på sidan nu. Ni får ignorera alla mina extra inlägg. Det räcker att läsa ett;)

• Skidbrud (gift)

Hej;

Vi kommer att gifta oss uppe i Åre där vi bor nu. Så det kommer att bli et vinterbröllop 06 eller 07. Men självklart har jag börjat lite med planeringen, det är ju så roligt!

Ja, det verkar som det är något fel på sidan nu. Ni får ignorera alla mina extra inlägg. Det räcker att läsa ett;)

Svar på tråden Karby gård i Täby?