God morgon! Jag slockande visst lite tidigt igår... Men tar igen det genom att gå upp sex på morgonen!
Jag är uppvuxen i Täby (min blivande är smålänning), vi träffades när vi pluggade i Uppsala, där vi nu bor men om tre veckor flyttar vi till Täby, till en nyproducerad lägenhet i Viggbyholm (bakom ICA Stop, om det nu är så att du också är från Täby så kanske du vet vart det ligger?).
Ni då, du/och eller din blivande, är ni från Täby?
Jag har inte hört om bageriet i Vallentuna, men alla tips välkomnas givetvis!! Tårtan har jag knappt börjat tänka på...
Maten: Vi tänkte ha sittande middag, tre rätters. Den preliminära menyn (som den ser ut i mitt huvud) ser ut så här:
Förrätt: Västerbottenpaj med kräftröra
(kan stå framme när gästerna sätter sig, om serveringspersonalen dukar fram den precis innan man sätter sig till bords)
Varmrätt: Något kött, fläskfilé eller oxfilé som kan serveras kallt, i alla fall ljummet, potatiskaka med getost (görs i avlånga sockerkaksformar och skärs sedan i skivor), rödvinssås och varma sommarprimörer.
Efterrrätt: Vitchokladpannacotta med marinerade bär/bärsås.
Vad tror du om det? Jag funderar som alternativ på förrätten att ta färsk kokt sparris med forellrom och någon sås/röra, istället för pajen.
Vi ska laga all mat själv, min pappa har mycket kontakter i restaurangbranchen, så vi ska låna ett restaurangkök några kvällar innan och laga all mat där och också förvara den där fram till bröllopsdagen, det är ju svårt annars att kunna kyla mat till 45 personer!
Det känns som att man sparar mycket pengar på att fixa maten själv, och sparas behövs ju! Det kostar ju så enormt mycket pengar allting!
Hur många blir ni? Jag har lite svårt att sätta stopp i gästlistan, det blir liksom "ska jag bjuda x så måste jag ju bjuda Y och z också...". Men det är ju ett tag kvar, så jag hinner nog fundera över det!