Inlägg från: AnelP |Visa alla inlägg
  • AnelP

budget-bröllop i jönköping

Hej!Ska försöka svar på dina frågor.Eftersom vi är studenter både jag och min blivande så har vi försökt hålla priserna nere.
    MUSIK:Går alltid annonsera i JP om det har hört att det är en från radio match som är dj på helger.Sen sätt upp lappar på Nya musik, många handlar ju saker till sitt band där.Min blivande är ordförande i en musikförening så vi ska fråga ett band därifrån.
    CATERING:Vi ska ta från företagscatering kostar 30kr mer per person än kastrullhäxan.Dom är lite bättre än kastrull häxan mer och välja på sen så är de dessutom medlem i SHR Sveriges hotell och resturangföretagare och det är väldigt bra om man tex:skulle strula med något från dom.Sen har dom ett bra rykte om att göra god mat och trevliga att prata med.Vi har bestämt mat och så nu så för oss kommer det att kosta 258kr/person.Och sen åker vi ner till tyskland en månad innan och köper vin, avec m.m
    SERVERINGSPERSONAL:Vi ska hyra hovslätts hembyggdsgård och där finns det personer som serverar mat och diskar.Kostar 1000kr för en dag att hyra det stället.
    BRUDBUKETTEN: ska vi ta från Östra blomsterhandeln hon tar 1000kr för en stor bukett.
    KLÄNNING:Köpte jag hos kristina brud o fest innan de stängde för sommaren så fick ett mycket bra pris 2600kr.Hyra är ju alltid billigare också.Men om du vill köpa räkna på en 4000-5000kr beroende på vad du vill ha för klänning.
    FOTOGRAF:Då har vi valt Conny rich i Huskvarna han är jätte bra(Vi har anlitat honom innan)Och mycket bra priser, får mycket för pengarnaom man jämför med andra i stan, så om man vill ha ett medel paket som innebär 14poträttbilder(små, typ 8*8cm) i inne o ute miljö + 2st 18*24cmbilder+ett album och en tidningsbild kostar 4400kr.Billigare kan man ej komma undan.
    Men vi har valt lyxpaket1 då får man 14st 18*18cmbilder i inne o ute miljö plus tidningsbild ochh ett jättefint läderalbum med gravyr.Vi kände att vi vill ha ett album med större bilder i,mycket finare så tycker jag, dom små poträttbilderna är så små så tycker inte man får med så mycket på bild med dom.För det ska vi betala 6400kr billigt om du jämför det med tex:rogö.
    Hoppas det varit lite till hjälp.
    MVH Lena

• AnelP

Hej!Vi ska ha 55 gäster.Städa får man göra djälvdagen efter men serveringoch diskning ingår vad jag förstod.
    Vi ska hyra hovslättts hembyggdsgård fre emtill sön em så blir ju 2000kr då.De tar 1000kr för en hel dag.
    Lite skillnad mot tex:stora hotellet.
    Har ni planerat något datum?

• AnelP

Vi ska anlita företagscatering de låter bäst.Köpte min klänning på kristina brud o fest, hon var jätte snäll o trevlig.

Svar på tråden budget-bröllop i jönköping