Inlägg från: lilabee |Visa alla inlägg
  • lilabee

Vad vet ni om Bologna, Italien?

Jag har, lite i panik, precis bokat bröllpsresa, till Bologna, och skulle vilja ha lite tips! Var ska vi bo? Är Bologna i sig trevligt, eller är landsbygden bättre?
    Skulle gärna ha de första nätterna på något ganska romantiskt ställe, sedan kanske stanna i en stad, ett litet tag? Vi ska bara vara borta i en vecka, och vi tänkte hyra bil, så vi kan ta oss runt. Jag är jättetacksam för alla tips!
    /Lilabee

• Svar på tråden Vad vet ni om Bologna, Italien?
  • lilabee

Lenaelena,
    Då har du kanske goda minnen därifrån i alla fall?

Inga tips på vad man bör göra, är det ett måste, eller ska man ta sig till TOscana/Florens/pisa, mm?

• lilabee

Sofia Aneleh, tack för tipsen!
    Mmm, det låter som att det finns mycket att se! Jag är bara nyfiken på vad som upplevts som pärlorna... Sen måste jag passa på, vet du om det tar lång tid att köra mellan tex Bologna och Firenze? Eller Firenze-Pisa? Jag funderar på en agriturism utanför Pistoia, rätt nära Firenze om jag har förstått rätt.
    Tack igen!
    /Lilabee

• lilabee

OK, neråt Toscana, Siena och FLorens får det bära av! Det låter som en ganska unison röst på det!

Jämtlandstaus - Vad heter hotellet ni bodde på i Montalcino?

Fru Luthman - Vilken film? En av de nya? Hursomhelst, toppenargument för att åka dit!
    Tack tjejer!

• lilabee

Namaste: Bra shopping säger du - det är inte fy skam!

Sofia Aneleh: Bra tips, jag ska kolla den sidan! Hoppas att du får det bra där nere också! Jag ser såå fram emot att åka, och hoppas på SOL! Efter den här jäkla sommaren..

Fru Luthman: Kul att veta! Bra val att se trean - den bästa av de nya!

Tack igen alla!
    /Lilabee

Svar på tråden Vad vet ni om Bologna, Italien?