Inlägg från: sofia aneleh |Visa alla inlägg
  • sofia  aneleh

Vad vet ni om Bologna, Italien?

jag har varit i bologna några gånger. kan inte rekommendera nåt boende där men jag vill bara säga att jag tycker det är en mycket vacker stad. har hundratals foton på alla de gamla vackra husen och byggnaderna och små gränderna, då jag bara ville försöka dokumentera så mycket som möjligt. men när mär man i efterhand kollar på bilderna var det ändå sååå mycket vackrare i verkligheten.

vet inte om jag skulle vara där en hel vecka dock, för det finns så mycket annat att se. några timmars bilfärd sydväst finns vackra toscana och den underbara landsbygden och även städer som siena och firnze, vill man ha lite sol och bad kan man åka över till adriatika kusten bara några timmars bilväg dit med, men det är dock lite väl turistigt för min smak.

ni kan ju övernatta på nån gammal vingård ute på landsbygden några nätter. som ett lite dyrare och mysigare B&B.

• sofia  aneleh

lilabee kolla gärna www.reseguiden.se, där kan man läsa andras berättelser om sina resor, många som tipsar om sevärdheter också. man skriver in italien som sökor när man kommer till sidan, sn får man upp en massa olika alternativ typ charter till italien, sistaminuten till italien, semesterbilder italien, reseberättelser italien, och så vidare. där hittar du säkert ännu mer tips!

hoppas du/ni har en underbar resa, vilket jag är övertygad om. italien är ett otroligt vackert land! jag är lite avis men åker själv dit om ca 2 veckor!

Svar på tråden Vad vet ni om Bologna, Italien?