• Britney

    Vart köpa kaffemuggar?

    Vart kan man köpa muggar att ha kaffe/te i som är lite tjockare och som man kan sätta lock på, ni vet sådana man får på McDonalds och liknande ställen? Anyone?

  • Svar på tråden Vart köpa kaffemuggar?
  • Ophelia

    Jag kopte min, som jag ar valdigt nojd med i USA, de finns ocksa pa Starbucks, fast det har vi kanske inte i Sverige. Inte sa mycket hjalp kanske... Fraga hos de italiensk-amerikanska cafeer som finns lite over allt. Kedjor som Espresso House och Condecco.

  • Chocolate Chip Cookie

    Ophelia: Är det inte muggar i papp som trådstartaren syftar på eller är det jag som är ute och cyklar? Eller är du nöjd med din pappmugg från Starbucks i USA? (förlåt, kunde verkligen inte låta bli)

  • stressad brud

    jag har inte sett sådana någonstans förutom på cafeer och sånt! gå in och hör om du kan köpa av dom?!

  • Ophelia

    Hi, hi, hi!!! Jag trodde Britney syftade pa termo-muggar men det framgar ju att sa nog inte ar fallet. My mistake!
    Angaende pappersmuggar med lock sa tror jag att man kan vanda sig till foretag som saljer kontorsmaterial, de brukar ha allt mojligt till kaffeautomater.

  • Tant Pernilla

    Vi köpte såna pappmuggar med plastlock till på Martin Olsson. De har flera sorter.

    Generellt går det nog att få tag i såna hos restauranggrossister och det blir nog billigare än att köpa dem från caféer. Men för att handla på Martin Olsson måste man ju ha ett sånt där företagskort, men det är inte ovanligt att nån i bekantskapskretsen har tillgång till ett sånt.

  • Ms T

    Mina jag har är i porslin. Men på Biltema har jag köpt stora i någon sorts plast. Även engångs i papper finns på Ica Maxi och Biltema. Även på Jula

Svar på tråden Vart köpa kaffemuggar?