• Dena

Bleka ögonbryna?

Jag är blondin med mörka ögonbryn. Snyggt men har nu tröttnat på dem. Tänkte nu att jag skulle färga dem ljusare, nän som vet hur man gör?

• Svar på tråden Bleka ögonbryna?
  • pickolina

Det ska du nog inte försöka dig på själv utan gå till en salong och få det gjort. De som färgar ögonbryn kanske oxå kan bleka dem?!

• evelina.

jag blekte iaf mina själv..

• Lyxförpackning

d e lätt som en plätt... iaf för mej.. ja tar bara blekning på o räknar ibland till 50..sen tvättar jag bort...o om de inte är tillräckligt blekt så tar ja på igen o räknar till ett annat tal som 20...

kanske låter oproffesionlett..men d e va ja gör o d har funkat i 7 år!

• Girlygirl

Jag använder en vanlig ljusblond hårfärg, lägger på i ca 30 och tvättar bort. Då blir ögonbrynen mellanbruna. Annars är de svarta och det är inte alls snyggt! Har gjort detta i några år nu och det funkar bra.

• Girlygirl

Lägger på färgen i ca 30 minuter ska det stå.

• Minimira

Finns speciella krämer som man stryker på för blekning av hår i ansiktet, det ska du nog använda och inte vanlig hårfärg. Tror märket på krämen är andrea

• Courtney

Om jag var du så skulle jag låta ögonbrynen bli färgade på salong. Fast du kan ju självklart färga dem själv också.

Att göra dem ljusare är bra om man vill ha en mjukare look. Och för de som vill ha en mer dramatisk look är det bra att göra dem mörkare.

• Dena

blir inte huden blekt el liknande om jag lägger hårfärg på ögonbryna.

• Camilla77

Mina svarta ögonbryn gick lite röda hållet när jag provade att ljusa upp dem. Varför?

• catherine

camilla77: för att du har mkt rött pigment tydligen. Det är likadant när man t.ex. tatuerar ögonbrynen (mikropigmentering) som sitter i 2 år. När färgen börjar försvinna blir det antingen mer åt det röda, gröna, bruna, gula etc. Beror på vad ens naturliga pigment är. Jag har också mkt rött. Är dock bara mellanbrunett och man ser inget rött.

• Emma81

Men vad häftigt!Aldrig tänkt på att man kan bleka ögonbrynen.. Coolt, iaf..

Svar på tråden Bleka ögonbryna?