Jag har oxå mitt namn i mailadressen, ska oxå försöka klura ut hur vi kan byta adress.
Men jag kan ändå försöka svara på dina frågor. Vet precis hur det är, hade oxå tusen frågor om precis allting när vi började planera. Men det är bara kul.
Vi ska bo i Puerto de Soller. Vigseln är kl. 17.00 och jag ska vara hos frissan kl. 11.30 för bruduppsättning + sminkning. Vi (jag och sambon) tar nog en taxi från hotellet till frissan på f.m, sen även en taxi från frissan till kyrkan. Det ska inte vara så långt mellan kyrkan och frissan.
Jag vet inte om gästerna kommer att se oss innan vigseln, vi åker ju inte med dem dit, det är möjligt att de redan sitter inne i kyrkan när vi ska gå in.
Det finns två typer av brudbuketter, svensk traditionell eller en spansk rundbunden. Jag har valt den spanska. Du får välja färg på rosorna själv. Sen om det är nåt speciellt man vill ha med i buketten så går det nog att ordna. Det finns bilder på brudbuketter på www.skutpalm.nu, även bilder som fotografen har tagit.
Jag ska ha med mig bilder på hur jag vill se ut i håret, vilken uppsättning jag vill ha, lite nervös för det.
Men det kommer nog att bli bra.
Tidsschemat för dagen är nog ok. Som jag skrev lite längre upp så ska jag vara hos frissan 11.30, vigselsamtal kl. 16.00, vigsel kl. 17.00, middag kl. 20.00. Restaurangerna öppnar oftast inte förrän vid 20.00 på kvällen. Så det känns jättebra att ha den sena vigseltiden. Då hinner vi skåla i cava och fotograferas etc.
Nej, jag vet inte riktigt vad middagen kommer att kosta. Det beror nog på vad för slags restaurang man väljer.
Jag ska ha en brudklänning, en tvådelad. Överdelen är som ett linne med tunna axelband. Det är en Lily. Sambon ska ha kostym och slips. Visst det kommer att bli varmt, men jag vill vara en riktig brud, så jag ska ha en riktig brudklänning.
Längtar så tills jag får ta på mig den.
Vi har valt psalmer som jag har mailat ner till kantorn. Man får välja själv vad man vill ha.
Vi har valt in och utgångsmarscher, två psalmer och en solosång.
Kul att det är nån mer som ska gifta sig på Mallis.
Kan inte förstå att det bara är 2 veckor kvar.
Har ni bokat eran resa.?
Har du några funderingar på vad du vill ha för klänning.?