• smultronet

Cybermamman! (smultronet här)

Jag har gått ner 18kg nu
    Känns underbart, ville bara tala om det, du vet ju hur svårt jag hade det med blandannat tip topen.

hoppas du har det bra.

kram!

ps, Tack alla som peppat mig

• Svar på tråden Cybermamman! (smultronet här)
  • Mastermind

Var det inte du som hette "citronen" också?

• Hemax

OJJ, 18 kg! Inte dåligt! Starkt jobbat!

• feb-06

hej!

Vill bara inflika att jag är glad för din skull. Sitter själv och försöker inspirera mig till att ta tag i min kropp. Tyvärr så satt jag alldeles nyss sjäv med en tip topp i min hand. Vad har du för tips, hur lyckades du??

• smultronet

feb-06!

Jag hade det jätte jobbigt i början, ville ha tip top choklad m.m. varje dag, var deppriemerad pga arbetslös hade det jobbigt med blandannat ams, övervikt m.m.

Jag sa till mig själv (även andra här)
    att jag skulle sluta med godiset *tip toppen, (åt 1-2
    tip top varje dag sen den kom i maj ett tag)
    men jag tog mig i kragen och började promenera, äta bra mat träna på gym, åt jag något godis blev det bara 1-2 ggr i veckan, förut var det varje dag.
    Så har jag hållit på nu.

och jag har 27kg kvar att gå ner, men nu vet jag att jag KAN!

hur mycket vill du gå ner?

jag tänker det är bättre att göra det här även om det är jobbigt i bland, (mycket i början) än att äta det där godiset glass m.m. som man har i munnen ett tag sen är det borta, då e det bättre att vara utan, och nu kan jag vara ute mera, förut ville jag inte gå ut pga inga kläder obekväm m.m.

lycka till alla som kämpar med sin vikt!

• feb-06

jag vet, du har så rätt när du säger att det verkligen är några få minuters gott i munnen, sen mår man illa. Det är så märkligt, jag menar man är ju så otroligt medveten om vad mna bör göra osv. ÄNDÅ så är det så svårt.

I mitt fall så har jag en chef som njuter av att köpa in massa glass / godis. Det är samma för mig, jag kan lugnt äta 1-2-3 glass om dagen. Plus godis när jag kommer hem.

Men jag vet, det är bara att motivera motivera motivera. Mitt första mål är 10 kg.

Håller tummarna...

• annaglitter

Smultronet!!!
    Jag är otroligt imponerad! Grattis!!!

• Bröllopstokiig

18 kg!?

Ett STORT grattis från mej!

Svar på tråden Cybermamman! (smultronet här)