• _svensson

Hur många sexpartners har ni haft

Hur många olika sexpartners har ni haft?

Själv har jag haft 9. Min fru har haft betydligt fler och det känns lite konstigt - att hon "levt livet" lite mer. Men jag vill ju ha henne så. Hur många har ni haft och hur känner ni för det nu när det är dags att stadga sig ;)

• Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft
  • Someone

Chocolate Chip Cookie:
    Det gör inget!

Själv har jag inte riktigt haft dina erfarenheter. De jag hört är "lättfotade" eller de som haft "många killar", (bara ett annat sätt att uttrycka det kanske), har oftast sett lite bättre ut än flertalet i mina ögon. En sån tjej är min vän och hon råkar ha deltagit i Miss World tävlingen. Detta är en av de vackraste människor jag sett. Men också en av de mest osäkra jag träffat. Hon har varit med väldigt många killar! Är en gissning men förmodligen många fler än du och jag tillsammans. En annan lättfotad tjej var fotomodell. Och alla jag kan komma på som både haft rykte och jag fått "bekräftat" mer eller mindre att de var lättfotade har sett bra ut.
    Däremot de tjejer jag träffat som sett mindre bra ut än flertalet, och vissa som också varit mobbade för sitt utseende, har inte haft någon sexpartner alls. Det finns verkligen alla sorter. Och det är väldigt mycket som spelar in.
    Men för män är ändå utseende ofta av betydelse även när de bara ska ha sex för en kväll. Så länge de inte är väldigt påtända av ett eller annat. Det är iaf vad jag upplevt.

Och Chocolate Chip Cookies; du tycker kanske att du är fulare än vissa, men det innebär inte att andra gör det!
    Ska nu fråga dig en personlig och kanske känslig fråga, så du behöver inte svara; hur har folk kommenterat ditt utseende?
    Det är mycket man önskar var ogjort men man kan ju aldrig ändra det. Var du hade varit idag utan dessa erfarenheter kan man ju inte veta heller. Kanske du har lärt dig saker som du annars inte skulle ha gjort?

• Chocolate Chip Cookie

Someone: Jag får ofta höra av killar att jag är söt och sådär (alltid söt, inte snygg dock =)). Så det är absolut inte så att folk har gett mig kommentarer och sagt att jag är ful och så, inte alls.
    Det jag anser om mitt eget utseende är en åsikt jag skapat mig i mitt eget huvud, men rent objektivt kan jag ju absolut säga att jag inte är någon supermodell (men vem är det?).

Dessutom är jag extremt social så jag skulle väl tippa på att jag är hyfsat populär att umgås med, om man bortser från utseendet.

Har alltid brytt mig väldigt mycket om mitt utseende, på gränsen till fixering, men ändå aldrig någonsin varit nöjd, trots en mindre förmögenhet spenderad på smink och hud- och hårvårdsprodukter. Jag var tidigare ganska mullig men har nu gått ner i vikt och är väl rätt normal, enligt vågen. Jag borde se det själv i spegeln eftersom jag ser det på vågen (-20 kg) och på kläderna (från 44-46 till 36-38) men jag ser fortfarande en ful och fet padda tyvärr. Och de dagar när jag kan tycka att jag är helt okej i kroppen är det något annat som är fel (bad hair day, mörka ringar under ögonen, etc).

Så jag antar att mycket sitter i mitt eget huvud.

• Chocolate Chip Cookie

Känner att jag kanske blev lite OT här, ursäkta trådstartaren.

Den där trevlige orange gubben skall ju inte heller vara där, utan en 8 skall det ju vara.

• Someone

Chocolte Chip Cookie:
    Det låter faktiskt som om väldigt mycket sitter i ditt huvud som du säger. Det låter också som om du jämför dig en del med andra... Farligt det där!

• Someone

Har inga killar attraherats av endast ditt utseende då?

• Chocolate Chip Cookie

Someone: Ja, jag har alltid jämfört mig själv med andra, i alla avseenden tyvärr. Det räcker inte med ATT jag själv lyckas bra, om många andra gör det också, vill vara bäst i alla lägen. Det där är rätt jobbigt.

Vet faktiskt inte vad de killar som uppenbarligen har attraherats av mig har attraherats av, mitt utseende eller min bländande personlighet. Men eftersom jag aldrig själv har tyckt om mitt utseende har jag ju svårt för att tro att någon annan har gjort det heller.

• skogsfrun

Someone: Hur många är "väldigt många" som du skrev? kan ju vara 20, 40, 100 eller ännu flera. Sen om man är gammal så är t.ex. 40 inte så farligt många om man vart singel i många år, kan betyde några få om året bara.

• NokGroda

det är så sorgligt att de anses vara sämre människor, som haft många sexpartners.

jag syftar på inlägg som "en sån tjej/kille skulle jag nog inte fastna för"

hur vet ni det? det syns inte utanpå.

och även om man är på ett visst sätt när man har en friare inställning till sex, så kan man förändras och bli hur frigid som helst senare i livet.

"döm inte hunden efter spåren", skulle man kunna säga.

fy.. fördomsfullt och dömande är det.

• Heim in spe

> NokGroda

Jag är också inne på "att jag skulle inte falla för någon som haft 300 partners" och då inte för att jag på något vis ser det som "sämre", utan mer som sades tidigare, att antagligen dennes personlighet helt något annat än det jag brukar falla för. Jag menar, 300 är ganska extremt, då får man ha haft rätt gott fokus på att hitta nya sexpartners hela tiden. Nåja, det beror självklart på hur gammal personen är, men säg att han är 40, har varit sexuellt aktiv sedan 15, det gör 12 sexpartners per år, det ger inte mycket tid till annat än dejting *S* Nu tycker jag att den här antalsdiskussionen är rätt ointressant, vi är alla människor och det är olika, av olika anledningar o.s.v. så länge man är en bra person spelar antalet ingen roll (och där har du helt rätt NokGroda, människor kan förändra sig) När den här diskussionen kommer upp tas alltid det där stora antalet upp men är inte det rätt ointressant? Det måste ändå vara rätt få som hunnit med så många. hmmm... kanske är det helt enkelt så att vi alla egentligen inser att det är rätt meningslöst att diskutera vilket antal som är "rätt", eftersom det inte finns ett svar, och därför kommer det där extrema antalet upp eftersom det kan alla uttala sig om utan att på riktigt behöva vara så oroliga för att hamna i situationen och behöva testa sin åsikt.

• Tant Pernilla

Jag håller med Heim in spe. I det jag skrev var jag inte fördömande mot de som har många sexpartner, typ 300, men jag tror ändå att om man är en person med ett sånt livaktigt sexliv så tror jag inte att det skulle synka så bra med mitt liv.

Jag levde ett - vad jag tyckte - rätt vidlyftigt liv i några år när jag var singel. Men trots det så "hann" jag inte med särskilt många.

Nå, vad jag vill säga är att folk får sexa med hur många de vill - i mina ögon blir de inte sämre för det. Men de kanske inte passar med min pusselbit. (Vilket de ju inte behöver göra heller, för nu har jag ju hittat min sexpartner - och livspartner - för resten av livet!)

• DixieChick

bara en fråga...jag har inte läst hela tråden, men lättfotad? Med det menas väl att man är lätt att "bli övertalad" att ha sex. Och att man automatiskt är lättfotad om man har haft sex med "många"? Har jag förstått rätt när jag tror mig se den åsikten ofta härinne?

Vill bara påpeka att jag själv tycker ( uppenbart nog ) att man automatiskt inte är lättfotad för att man har haft sex med många. Jag tycker helt enkelt att man tar vad man vill ha när och hur ofta man vill det =)

Sen tycker jag också att det är ganska irrelevant hur många man har haft sex med och att det inte behöver betyda varken det ena eller andra om personligheten.

Tack för mig =)

• Liten flicka

Håller med DixieChick. Tycker också ofta att många tror att man är lättfotad bara för att man haft sex med många.

Det är väl snarare så att dessa personer som har sex oftare har ett större behov av det och kanske bättre på att ta för sig av det som de verkligen vill ha.

• mulla

Känns som TS här bara vill ha ngt och söndags-runka till när frugan är borta... Hemskt udda forum-fråga, snyggt vinklad dock...han vill ju bara veta att det är normalt med många partners för att han ska kunna sluta vara avundsjuk på sin fru...JO MEN VISST!!!

• Chocolate Chip Cookie

mulla: Nu vet jag ju inte så mycket om andras sexuella preferenser (och vill heller inte veta) men att r*nka till en siffra??? Njaeee...

Svar på tråden Hur många sexpartners har ni haft