• peter84

Fria i Göteborg

Hej. Ska till Göteborg med min flickvän där jag ska fria till henne. Skulle uppskatta tips om det finns några bra platser som man kan fria på där.

• Svar på tråden Fria i Göteborg
  • Alcar

Botaniska trädgården är jättefint! Finns en massa vattenfall, små sjöar, fina lummiga områden osv. :)

• R&F

Liseberg - i karusellen Balder!!! Hade varit jätteskoj, eller i Höjdskräcken när ni sitter där uppe. Så säger du
    - Ehh jo det var en sak till innan vi åker ner eller dör.....

Men ta inte med ringen (fall du skulle tappa den). Ta den när ni står nere på marken igen.

Jag hade blivit jätteglad.

• ringbäraren

peter84: Håller med Alcar! Annars har du ju Trädgårdsföreningen mitt i centrala Göteborg, med fjärilshuset mm. Där inne är det jättevackert!! Ligger mittemot Centralstationen/Drottningtorget. Vad härligt med så romantiska killar! Lycka till!

• September 2005

Botaniska och trädgårdsföreningen är väldigt fina, romantiska man kan oxå ta en båt ut till Älvsborgs fästning där är det jättefint eller picknick vid Röda sten.

• peter84

Tack för alla tips, botaniska trädgården låter jätte trevligt, med vattenfall och liknande. Är det nån som vet nån slags båt som kan ta 2 personer ungefär vid solnedgången och åka kanske runt 30min eller 1timma???
    Eller om ni vet nån extra mysig resturang i göteborg som har lite musik eller nåt??

Svar på tråden Fria i Göteborg