• H.J

bröllop 12 augusti 2006

Halloj alla blivande fruar!

Eftersom det är en del som ska gifta sig den 12/8 2006 tycker jag vi kan stötta varndra i planeringen. En del har hunnit lånt och andra har inte börjat....
    Själv har jag kommit en bit på vägen och delar gärna med mig!
    Vi har ju drygt ett år kvar av förberedelser och därför vore det kul att hålla en stadig kontakt under den tiden.

Någon intresserad?

• Svar på tråden bröllop 12 augusti 2006
  • discodivan

jättekul
    kalmar här
    allt klart nästan förutom det som inte kan göras förrän sista veckorna typ mat och så

• H.J

Oj oj oj!!!

Jág har bokat kyrka, lokal, pratat med värdpar och toastmaster, kollat klänning och bukett och meny men inget annat. Bestämt vitt och silver som färgtema.

Var har du fått tag i klänning?

Förresten har jag bott i Kalmar i 3 år när jag pluggade ni befinner jag mig i Växjö.

• discodivan

jag har köpt massor via ebay innan jag bestämde mig
    kommer från västervik egentligen men har bott här 3,5 år

festprogram, skriva ut o sätta ihop inbjudningarna är väl det som är kvar att göra nu om ett tag

• H.J

Vad kul att du är från Västervik, jag är ursprungligen från Vimmerby. Köpte du klänningen på ebay också? Jag är lite feg för att handla där men jag måste nog testa.
    Jag ska kolla menyn i helgen. Var ska ni gifta er och ha festen? Ska ni ha buffé eller middag?

• discodivan

jaha kul, min ena låtsas syter bor där annelie pantzar.

jag har massa klänningar superfina men säljer de jag inte ska ha själv, men har även fått riktigt usla klänningar från säljare andra är nöjda med, så det beror väl på vilka krav man har.

vi ska ha festen i kalmarsundsdansarnas lokal på skälby och kommer förhmodligen gifta oss i ngn av hagarna utanför. vi ska fixa buffé och tårta själva så vi får hoppas på hjälp av vänliga vänner.

hur ska ni ha det?

• alrun

Men här är en till som ska gifta sig den 12 augusti och som kommer från Växjö!

• H.J

Vad kul!

Jag efteröyste Växjöbrudar för några veckor sedan... Jag bor i Växjö men ska gifta mig i Vimmerby.

Hur långt har du kommit i planeringen? Har du hittat klänning än?

• alrun

Jag håller på att leta mönster för jag ska sy själv, eller rättare sagt svärmor. Annars är det mest lokal, underhållning och kyrka vi har tittat på. Sedan har man ju planerat en massa!

Har ni hittat fotograf ännu, eller hur ska ni göra med det?

• discodivan

nej vet inte än hur det blir med fotograf, men det får nog bli proffsbilder efter vigseln då jag ej vill att han ska se mig innan, sen har vi engångskameror på bordet och måste fixa så ngn filmar det hela

• alrun

Har ni tips på var man kan hitta schyssta kläder till tärnorna för ett bra pris? Eftersom jag försöker hålla nere kostnaderna på min egen klänning, känns det litet konstigt att köpa dyra klänningar till mina tärnor. Inte snål, bara student...

Svar på tråden bröllop 12 augusti 2006