• Brown eyed girl

Bästa fotografen i Kalix-Luleå?

Hej,

Vilken är den bästa bröllopsfotografen i Kalix-Luleå? Vi vill ha någon som kan följa med ca tre timmar eller nåt. Kollade med Panthenon men de propsade på att det skulle fotas digitalt, vilket inte vi vill. Vi vill ha vanliga hederliga fotografier. Finns det nån pressfotograf som tar på sig såna här uppdrag?

• Svar på tråden Bästa fotografen i Kalix-Luleå?
  • Kattis72

De flesta fotar nog digitalt i dag och det är ju mycket bättre. Då ser de ju att bilerna blir bra direkt, samt att ni kan få alla bilder på en cd-skriva!

• Kattis72

Vi har anlitat Thords foto i Gammelstad för vår stora dag!

• Brud -september

Ebbes Foto är bra och jag tror att han är rätt billig också.
    Varför vill ni inte ha digitalt? det är ju samma sak som en vanlig kamera, fast bättre. Då får man ju välja ut dom bästa bilderna och sen så framkallar dom ju dom på vanligt fotopapper. Det blir ju ingen skillnad alls.

• Jenkizen

Vi hade en frotograf som jag varmt kan rekomendera han kör i och för sig digitalt men det tror jag dom flesta gör i dagens läge.
    Han har fotot som en hobby så priset är jättebra.
    Här är några bilder från vårat bröllop som han har tagit
    web1.vattnet.com/cihlin/jenny/index.htm
    Maila mig om du vill veta mer
    Mjkarlsson66@hotmail.com

• Brown eyed girl

Hej!

Hmm... Väntade mig inte motfrågor när jag ställde en enkel fråga. Egentligen skulle jag inte behöva motivera mig varför vi inte vill ha digitala bilder, men tvingas göra det i alla fall...

Att vi inte vill ha digitala bilder beror på att de inte är lika beständiga som vanliga "analoga" bilder. Det är ingen idé att ni försöker övertyga mig om motsatsen. men det var heller inte det som min fråga handlade om. Min fråga var: vem är bästa fotografen i Kalix-Luleå som kan ta vanliga fotografier och hänga med ett par timmar. That's it.

• Brown eyed girl

Tack för tipsen ni alla som gav tips! Ska checka upp. Jenkizen, det var jättefina bilder vid vattnet!

• Kattis72

Jenkizen : Jättefina bilder!! Ni passar verklgen ihop du och din man! :)
    Buketten var verkligen fantastik!
    Var gifte ni er? och när?

• Jenkizen

Kattis72

Vi gifte oss den 9/7
    i Norrfjärden
    Det är min syster som har gjort min underbara bukett

• CyberPet

Personligen tycker jag Grodan är bra (i Luleå) och som fotar både digitalt, film och både mellanformat och småbildsformat.

Petra

• Kattis72

Grodan är bra, men jag fick sånt otroligt dåligt bemötande när jag ringde dit! Har hört att han är en riktig humörsmänniska och då vill jag inte lägga vår stora dag i hans händer. Tänk om han vaknat på fel sida och är som ett åskmoln dendagen?

• Norrbottensbrud

Brown eyed girl: Om du inte väntar dig motfrågor när du skriver här, så är du nog inne på fel forum... Ett litet tips bara...

• Fru Bambi on Ice

Vi fotade oss på Grodan och det var inte Pelle som fotade! Det var Viveka och hon är jätteduktigt!
    Så kolla först vem som ska fota....

Vi hade en annan fotograf som följde med oss under hela dagen, från kl.10.00 - 18.30 och dokumenterade hela dagen! Han var även med under utomhusfotograferingen som Grodan gjorde. Väldigt kul att ha över 400 bilder från hela dagen! Digitala dock, men vi har valt ut ca 120 bilder som vi ska framkalla till vanliga hederliga bilder .
    Rekomenderar honom verkligen (jag har hans mailadress...)

• CyberPet

Viveka är jätteduktig (på Grodan), hon fick mina passbilder att se ut som rena glamouren!

Förresten, vad tyckte hon om att din andra fotograf var med då? Många fotografer gillar ju inte "konkurrensen" då de kan förlora försäljning på kopiorna.

Petra

• Fru Bambi on Ice

Ja, Viveka är kanonduktig. Hon fotade även våra barn vid 6mån och 1år, och hon kan verkligen få fram skratt och roliga bilder med små barn (som kan vara lite svårflirtade ibland ).

Det var min make som ringde till Pelle och frågade några dagar innan om det var ok med en annan fotograf i bakgrunden under utomhusfotograferingen (som alltså stod en bit bort och tog "helhetsbilder" - på oss och Viveka i samma bild) och det hade de inget emot....
    Min make känner Pelle litegrann men jag vet inte om det har med saken att göra, men det var inte nåt problem för oss iallafall.

• cina2

GRODAN, jag säger då det.
    Vi tog våra bröllopsbilder där i somras, och är mer än nöjda. Vi blev fotade i 2 1/2 timme var på tre platser och hade otroligt roligt. Det var Vivika som fotade, hon är verkligen duktig. En av bilderna står just nu i skylten.
    Jag rekomenderar verkligen grodan.

Svar på tråden Bästa fotografen i Kalix-Luleå?