• Bröllopstokiig

Drinkbiljett ?

Vi kommer att i inbjudan skriva att det efter middagen finns bar till självkostnadspris. Kan vi där också skriva att *första drinken bjuder vi på om du tar med dig bifgad drinkbiljett*? och så stoppar man med en liten papperlapp med texten *drinkbiljett*? Eller är drinkbiljett mer en abstrakt sak?? Eller ska den finns först vid varje kuvert? Hur gör man??

• Svar på tråden Drinkbiljett ?
  • Bröllopstokiig

Tycker ni ska "dela ut" den först vid middagen, för om någon glömmer den hemma hur blir det då? Ska de inte få någon då? Så hade nog jag gjort...

• Bröllopstokiig

Vi har satt fats våra drinkbiljetter med silverstjärnor i festhäftena.

• Bröllopstokiig

Jag tycker man kan göra något roligt av det och fästa drinkbiljetten under stolen eller något annat kul. Tostmaster eller toast madame kan få alla att titta/känna under stolen, på ett eller annat sätt. De flesta kommer nog att tro att man luras.

• Bröllopstokiig

Jag hade nog väntat med att dela ut drinkbiljetterna tills på middagen/festen.

Ett förslag är ju att göra något roligt med drinkbiljetterna, t.ex göra dom i samma stil som inbjudningkorten och skiva något roligt på dom till varje gäst, kanske något personligt.

Lycka till!
    Jema

• Bröllopstokiig

Tack för tipsen med att att ge ut drinkbiljetterna till festen. Tror dock inte vi kommer lägga ner nåt direkt arbete på dem; jag känner inte att varje detalj i bröllopet måste vara nåt extra. Skulle drinkbiljetten sitta under stolen skulle jag själv undrat som gäst *varför inte bara lägga den på bordet?* men det är jag. Tack ändå!

Svar på tråden Drinkbiljett ?