• Lyxförpackning

Vitt te ?!

läste någonstans att det finns något som även heter vitt te... det ska tydligen innehålla mindre koffein än grönt te o mer antioxidanter!

Nu undrar jag om någon har testat vitt te ?

• Svar på tråden Vitt te ?!
  • Victory

Inte vitt men rött brukar jag dricka. Det innehåller inte koffein men mycket antioxidanter, vad jag har hört i alla fall. och så är det jättegott!

• Katten

Dricker rött som är väldigt gott, koffeinfritt och innehaller mycket antioxidanter men har även hört talas om att vitt te skall vara utomordentligt hälsosamt. Har dock aldrig sett det i affärerna sa jag har aldrig kunnat prova.

• Lyxförpackning

hehe okej.. rött te..hmm vet inte om ja druckit det någon gång... dricker bara grönt o kamomill te... va e d för skillnad mellan grönt o rött då?

• Xite

Grönt te är samma sak som svart, bara det att det är ojäst. Rött te kommer från en helt annan växt.

• Xena

Vilket te är bäst ur hälsosynpunkt?

• Rystall

Vitt the kan du köpa på hälsokostbutiker.

• Katten

Rött te innehaller inget koffein. Det gör däremot svart och grönt och det hämmar järnupptaget fran maten man äter eller ätit i nagra timmar. Inte bra om man behöver mer järn alltsa, som manga kvinnor gör.

• cmfs

Har sjalv dryckit mkt vitt te. Jag vet inte vad skillnaden i te:t ar for jag dricker sjalv bara gront och vitt te. men jag kan saga att vitt te innehaller tio ganger sa mkt antioxidanter an gront te. Iaf enligt en artikel jag laste i en amerikansk tidning...

Det teet jag tricker ar valdigt gatt, bara te blad. Smakar lite rokigt. Jag kan tyvarr inte ge dig sa manga tips bara for jag koper alltid teet i Kina.

Svar på tråden Vitt te ?!