micropop
Det ska inte vara något problem, så länge som man har möjlighet att förvara buketten i vatten tills den ska användas. Stjälkarna är ju dessutom längre än i en hållare, så buketten håller ju ett tag utan vatten. Kan dessutom tänka mig att en stavbukett håller något längre än en vanlig rundbunden bukett av två skäl: dels stöttar blommarna varandra och nickar därför inte lika lätt och dels är stjälkarna ännu längre. Buketten håller sig bra om den kan stå svalt, med snittblomsnäring i vattnet (som ska vara ljummet till dessa blommor). Den mår bra av att bli lite duschad med blomspruta också.
Jo, jag kommer från Stockholm, men bor i Karlskoga sedan snart 9 år... ;)
Du borde kunna beställa blommorna från vilken blomaffär som helst egentligen. Du kan ju höra dig för om priserna innan på några ställen för de kan variera från affär till affär. Det är ju t ex lite dyrare i innerstan...
Många brudar köper ju från hötorget där priserna är lite lägra och jag antar att dessa blommor kommer från Saluhallarna söder om stan. Så blommorna borde vara av bra kvalitet där, (men de har ju inte möjlighet till kylförvaring av blommorna som blomaffärer)
Tänk på att beställa mer blommor än du vill använda till buketten. De kommer säkert att behövas i alla fall!
Lycka till!