• Alexa44

mens och s*x

Bara en liten rundrågning (ingen enkät)

Går mens och s*x ihop? Brukar ni ta "paus" då eller kör ni på som vanligt...? Har era män något emot det?

• Svar på tråden mens och s*x
  • Juvelia

Vi har inte sex då, en bra anledning att hinna sova lite extra ;)
    Vi tycker båda att det vore äckligt med sex då, även om vi skulle ha handduk.

• blivande fru J

Ei saa peitää: Jag menade inte att man skulle slaffsa i sig en massa blod :D

Antingen kan man ha oralsex genom att enbart ge honom och låta henne vara utan.

Man kan också ge henne oralsex i duschen när man är ren och blodfri

Med en slicklapp slipper man också blodsmaken. De lesbiska par jag känner använder ofta det vid mens eftersom deras menscykler inte sammanfaller, dvs de är helt blodfria endast två av fyra veckor...Funkar lika väl för heterosexuella par.

• Swing

Jag och min man har absolut inga problem med blod eller att något skulle kunna kännas äckligt. Vi har aldrig under vårt dryga kvartssekel tillsamans haft sex under mens eftersom jag då känner mig trött, olustig, ofta ont i rygg och mage, blir lös i magen och känner mig allmänt "låg". Vill vara ifred. Däremot är veckorna efter mens en höjdare....

• Cecilia J

Jag och min sambo har sex under mensen, kanske inte första dagen då jag känner mig lite "olustig". Ser inget hinder i att det är lite blod, då får man tänka till lite och det är ju alltid kul att förnya sig.

Apropå oralsex så har jag en kompis som duschar, sätter in en tampong och sen tycker de att det är fritt fram. Bara att hålla undan snöret...

• Jengirl

Nix jag och min sambo tar en paus när jag mens.. Visst kan jag tillfredställa honom, men mig vill jag inte att han "rör". Känner mig inte särskilt fräsch när jag har veckan så då avstår jag.. Och han gillar inte blod heller så värst mycket.
    Jag vet en som hade sex med tampong, snöret åkte in och hon fick inte ut den själv.. Så det var bara raka vägen till gyn, fyyyy vad pinsamt. En äcklig blodig tampong + massa ja ni vet.. Huggggaaaaa

• Meddelande borttaget
  • NokGroda

Jag har alltid sett det som självklart att ha sex även när jag har mens. Det får killen ta helt enkelt. Det är en del av mitt liv som kvinna. Dessutom är jag lite extra sugen under den perioden och det har pojkvännen märkt =)

Men visst kan det vara lite knöligt att få till. Därför är det ju bra att bädda med handduk på lakandet, använda kondom så han slipper tvätta av sig blod och om man har oralsex är dusch och tampong hur bra som helst.

Och Jengirl; även om tampongsnöret försvinner in och tampongen är långt där inne så kan allt som kommer in även komma ut! Det gäller bara att peta in fingrarna långt och krysta. Det klarar man busenkelt med iaf någorlunda starka muskler där nere.

Jag har fått ut tamponger hur inknölade de än varit och även någon kondom som nån klant glömt där inne.

Slappna av, brudar..

• Jengirl

NokGroda

muskler eller ej, hon fick inte ut den i alla fall...

slappna av brudar skriver du, det har väl inget med det att göra.. Det är väl upp till var och en om man gillar blodig sex eller ej. Och jag gillar det inte.

• Ei saa peitää

Nä precis och jag tillåter heller inte min man att vara på toaletten samtidigt som jag byter mensskydd.

• NokGroda

slappna av och inse att en vecka i månaden för resten av livet (menopausen borträknad) kommer ni att behöva ge upp sex. tycker ni det är rimligt, visst..

men om ni istället ser mensen som en naturlig sak och.. ja.. slappnar av.. så kommer ni alltså att få 33,333..% mer sex!!!

läckert.

Svar på tråden mens och s*x