problem med svärföräldrar
vet inte hur jag ska förklara riktigt. Jag och min man hade distansförhållande under flera år vi var tillsammans, och nu sedan några månader bosatte jag mig i hans land. Och känner att kontakten med hans föräldrar börjar bli svår. Vi hade en ganska bra kontakt förut. Men efter att jag bott i Sverige nu senast i nästan 2 år, så har det blivit annorlunda. Dom verkar ha svårt att prata med mig och är mest med min mans brors fru. Som hon pratar samma språk är dom mera med henne och speciellt mamman. När vi är hos hans föräldrar och hans mamma börjar laga mat frågar hon alltid hjälp av min mans bror fru, och jag känner mig utanför. När jag frågade om hon vill ha hjälp säger hon bara nej, och jag förstår inte varför hon inte vill att jag hjälper till. För jag kan laga mat. Jag förstår att det är lättare som min mans brors fru pratar samma språk, men jag känner mig bortglömd för dom inte tar kontakt med mig. Förhållandet mellan dom och min mans brors fru är helt annorlunda än med mig. Och jag saknar det, för så var det förut mellan oss. Det är nästan som att dom favoriserar min mans brors fru, så känns det som. Om det är sant vet jag inte. Helt enkelt jag känner mig utanför och ledsen. Mycket som påverkar är att dom har så annorlduna kultur och mentalitet (min man är fransman). Jag vet inte hur jag kan göra för att inte känna mig utanför och få en bra kontakt med alla.