• Speja

Tips om bra bröllopsbutik i Linköping?

Hej, hej!
    Är en blivande brud från Norrköping som tänkte åka över till Linköping för att kolla efter brudklänning. Är det någon som kan tipsa om bra butiker där? Kanske där ni själva varit och blivit bra bemötta. Känner själv bara till Krinolin.

Har ju sett i telefonkatalogen vilka butiker som finns. Men det är svårt att veta vilka som är bra....

• Svar på tråden Tips om bra bröllopsbutik i Linköping?
  • ice13

Hej!

Jag tycker att Partyworld är klart bäst, väldigt hjälpsamma och trevliga! Jag har även varit på Bröllopshuset och Krinolin. Bröllopshuset har i andra trådar fått dålig kritik, de är väldigt ärliga, men jag har fått bra hjälp där. På Krinolin fick jag ingen hjälp alls! Tyvärr!

Lycka till!

• Decorist

Kan också tipsa om Partyworld, hon som har den affären är superbra och hjälpsam!

På Krinolin beror det helt på vem man får som hjälper till, vi fick den "bra", så vi fick hjälp med det vi skulle.

Bröllopshuset har som sagt mycket, men jag blev mer eller mindre utskrattad och "mobbad" när jag berättade att min svärmor som är syslöjdlärare skulle sy klänningen. Som svar fick jag "Jaa du, det går aldrig bra det där, ofta kommer brudarna in hit en vecka innan bröllopet i tårar för att klänningen inte blev bra, och då ska vi trolla fram en direkt. Så köp en så slipper du det"

Svärmor sydde en helt underbar klänning som blev precis som den skulle, och de hade ingen sån till salu på Bröllopshuset. =)

Festyran i Tannefors var jag bara inne hos och skulle titta på tiaror, men den korta stund jag var där så var de jättetrevliga.

• Nessii

Jag vill också slå ett slag för Paryworld i Linköping, IngMarie som har stället är oerhört trevlig o hjälpsam. På krinolin fick jag inte mycket till hjälp o de hade dåligt utbud eftersom jag ville ha en röd klänning. På bröllopshuset fick jag förvisso hjälp, men jag blev lite "stött" när jag sa att jag ville ha en röd klänning o tjejen sa "Jaha, du tror inte att du kommer att ångra dig då" Varför skulle jag det, jag har ju bestämt sen länge att jag ville ha en röd klänning. Festyran hade semesterstängt när jag var där så jag har inte åsikter om det stället... MEN som sagt Partyworld är kanon.

Nessii

• EPJE

Speja!'

Jag köpte min underbara klänning på Bröllopshuset för några veckor sedan! Måste säga att den hjälp jag fick där var toppen. De kändes verkligen professionella och de visste vad de pratade om!
    Jag kom in med en idé om hur min klänning skulle se ut, men köpte en helt annan. De kunde verkligen ge råd om vilken klänning som skulle passa just min kropp. Och jag är SÅ nöjd, den är fantastisk! Kan knappt vänta tills jag ska få ha den på mig. Kan förstå vad de andra menar med att de är ärliga, men det gillar jag. De säger inte att en klänning sitter snyggt på dig om den inte gör det.
    De har många vackra klänningar som kändes speciella och alldeles underbara...
    Lycka till!

• Wicke

Festyran gillade jag bäst om man ser till servicen. De har dock (nästan) bara Nixa, så utbudet var kanske inte det bästa. Bröllopshuset gillade jag inte alls. Expediten klev omkring på klänningarnas släp och gav ett allmänt oproffsigt intryck!

Lycka till och hoppas att du hittar din drömklänning!

• novemberbrud-04

Jag köpte min klänning på Festyran, Tannefors.
    Servicen där var helt suverän, verkligen rätt kvinna på rätt plats!!
    Var även runt på de andra ställena men ingen brydde sig om att jag kom in där så de var inget trevliga!

• EPJE

Tänk, jag känner verkligen inte igen de expediter som ni andra beskriver på bröllopshuset! Antar att jag har haft tur! Ska dit snart för att sy in klänningen, hoppas att jag har samma tur då!-)

• ice13

EPJE; Jag håller med dig. Jag fick jättebra hjälp av BH. Även jag kom in med en ide och gick ut med nya..! Iofs beställde jag klänningen på nätet sedan, men de fick in mig på "rätt spår".

• Fru Calice

Älskar Partywolrd men hittade min klänning på Festyran och där var de hur trevliga som helst, så jag kan varmt rekommendera båda ställena!

• R8!

Har just köpt min klänning på Bröllopshuset, och är väldigt nöjd med hjälpen jag fått där! Har tidigare varit på butiker i både Norrköping och Stockholm. Jag uppskattar de handfasta råden, och uppskattar INTE när expediter säger att allt är fint och bra.

• EPJE

R8, håller med dig, det är precis det jag menar. De är ärliga säger vad de tycker samtidigt som de är mycket proffsiga.

• Decorist

Vet inte om det bara är ärlighet av personalen på BH att slita fram närmsta klänning med långa ärmar när jag sa att jag skulle sy upp en sån, och hon säger "Då kan du väl ta den här då?!" Sen gick hon´, och då smet jag och min mamma ut ur affären. Alla kan väl ha dåliga dagar på jobbet, så har även jag...men det ska inte märkas mot kunderna. Antagligen har de upp och ner dagar där med humöret.. =)

• Fru Calice

Decorist
    Skakar på huvudet. Du vet att jag håller med. De är allt annat än serviceinriktade på BH när jag kommer in. För att vara lite grov skulle jag vilja påstå att de är dumma i huvudet tom...

• na76

Hej

Jag har ju inte köpt någon klänning på BH men en hel del andra tillbehör, och när jag var inne där i veckan då var hon på jättebra humör och pratade på en massa.

Dom har iallafall mycket fina klänningar och en massa tillbehör, snygga underkläder, väskor, skor mm.

• Fru Calice

ja jag köpte ju min tiara där, fast jag sagt till mig själv att aldrig mer gå in dit. men när jag kom hem var den trasig o sen när jag ville ha pengarna tillbaka för den gick inte det för jag hade inte begärt öppet köp. visste inte att man fortfarande behövde be om det, brukar vara praxis. det enda de gick med på var ju att byta ut den mot en modell som var hel, men den var inte alls lik den jag trodde mig ha köpt. så efter tjat tjat tjat så gick hon med på att låta mig byta den mot en helt annan modell. men som sagt, har ju hört att andra haft bra erfarenheter där inne... är ju bra det.

• UllaBulla

Jag håller helt med Calice (som vanligt) och decorist; Bröllopshuset har ingen trevlig service. Där fick jag inget roligt bemötande på den korta stund jag var där fick jag höra att jag hade korta ben, så liten haka att jag bara kunde ha v-ringade klänningar och dessutom var jag för blek för att ha vitt. Den enda klänning jag enligt dem kunde ha var en aprikos tvådelad dyr klänning (som jag inte alls tyckte om, men det spelade ju ingen roll "för det var ju den som var rätt för mig"). Tack för den uppmuntrande inställningen! *är ironisk* Som om jag inte kunde klanka ner tillräckligt på mig själv ändå. Jag kommer aldrig sätta min fot där igen.
    Festyran ger suverän service, mycket kunnig och trevlig, men de har dock lite begränsat utbud, även Partyworld hade toppenservice och fint utbud, dessutom bra priser!

• Speja

Tack för alla svar! Nu vet jag var jag ska börja leta efter min drömklänning! En del butiker får ju klart mer beröm än andra.... skönt att ha lite tips om vart man ska börja.

Svar på tråden Tips om bra bröllopsbutik i Linköping?