• Kürbis

Nagon som gifter sig utomlands 2

Aaa, en Sundsvallsbo...om jag inte missminner mig :) Man far ju nästan lite hemlängtan, tänk om jag kunde fa en leverpastejsmörgas fran Pallas till lunch idag Fast jag är sur pa ST...för varan bröllopsbild kommer ju aldrig in i tidningen :(

Jag har ju massa andra roliga tecken lättillgängliga üüüüüüüü ßßßßßßßß

Jag skrev in mig pa en engelska kurs igar..vi anställda fick nagra egna dagar att anmäla oss före studenterna, tack och bock, jag slapp köandet :) Fast jag fegade ur pa en franskakurs som jag hade tänkt ga. Min engelska har ju blivit sa dalig sa jag tog den istället, men misstänker att jag var lite bekväm, för engelskakursen är bara en gang i veckan och att fräscha upp den maste ju bara vara lättare än att lära sig franska fran grunden. Men nu blir det först engelska och sedan blir det nagot annat nästa termin :)

Lycka till imorgon Helena, hoppas du far din plats! Ja, glöm för allt i världen inte att aka till Österrike...har ju hört att ni ska bli gifta där inom en snar framtid

• Kürbis

Klart det kommer att ga bra.

Ha en underbar morgondag, ska tänka pa er! :)

...glöm bara inte att äta en kaka eller tva ;)

• Kürbis

Det spelar ingen roll hur länge jag försöker, det funkar inte med min fotogrupp pa gmx'en, nagonstans blir det fel och man kan inte kolla pa bilderna...sa nu har jag givit upp :( Mitt datafreak till svägerska ska fa fixa till det i helgen...hoppas jag.

Men för att ni inte ska fa ga helt lottlösa bjuder jag pa:

www.st.nu/familje/index.php&id=496829

:)

• Kürbis

Japp, da var det avklarat för dig med Lenchenlein! Grattis! Verkar ha varit en bra dag...saklart! Skönt att allt klaffade. Ser fran emot att höra mera :)

Sa hoppas jag att helgens stormar har lugnat ner sig. De brukar ju ha en tendens att göra det, om inte förr sa senare. Min pappa brukar alltid säga: en ny dag - nya förutsättningar (ibland säger han utmaningar :)). Det löser ni!!!

A, tack för alla komplimanger :) fast att den var fin visste jag ju

Jag har en typisk mandag pa jobbet, allt är trakigt och gar segt, a huvudet det värker...som tur är närmar det sig fyra, sa det är väl dax för sista rycket nu.

• Kürbis

Nog hittade jag alltid ;) Ni ser sa glada ut!

Klänningen blev verkligen jättefin, önskar att jag oxa kunde modellera fram nagot sadant. Min svägerska fick en symaskin i present av min mamma för mamma var trött pa att lana ut sin, sa hon fragade om jag oxa ville ha en...men det ville jag ju inte ...jag lärde mig aldrig i langstadiet hur man ställer in den ...funderar fortfarande pa hur jag kunde fa en 5:a

Han är verkligen stilig din Markus...maste ligga i namet

• Kürbis

Fast jag lever fortfarande ;)

Har haft det lite stressigt pa jobbfronten, det drar ihop sig för terminsstart och det märks genom mer jobb.

Vad trakigt att han brutit benet, du far hälsa Gute Besserung! Egentligen finns det ju inget positivt att säga, men bättre nu än före bröllopet iallafall. Hoppas det ordnar sig med resan iallafall, Kenya vill man ju inte missa!!

Back to work, hoppas att ni har det bra :)

• Kürbis

Men nej nu läser jag igen...och oj är ni utan reseförsäkring! Fast är du riktigt säker...betalar man med kreditkort brukar de alltid ge en reseförsäkring, där brukar oxa avbeställningsskydd inga, iallafall vid sjukdom - och sa är det ju för er. Svenska hemförsäkringar brukar oxa kunna hjälpa vid resa-sjukdom, allerdings gör varan österrikiska inte det, sa hur det är i Frankrike, vet jag inte. Hoppas det finns en utväg, om det är sa att ni inte kan aka, eller sa kanske ni kan skjuta pa det (men det latera ntagligen enklare än vad det är) sa att markus oxa kan bada :)

Nu tog tyvärr mina sma tips slut...hoppas det ordnar sig. /L

• Kürbis

Ojoj, läser ingen...mixade lite med spraken...sorry

• Kürbis

Jag försöker och försöker skicka kramar jag med, men mina inlägg kommer inte in! Men skam den som ger sig...Kajsa här kommer kramar fran mig med!! Hoppas verkligen att allt löser sig!

*kramar*

• Kürbis

A vad bra! :) Nu har ni säkert redan akt...men trevligt resa !!

• Kürbis

Lenchen,
    det kommer att ga jättefint ska du se, zickzack sa är ni framme :)...a lite ikea är ju aldrig fel ;)

Ha en härlig resa ni med...men passa er för savannens alla farliga varelser ! Hoppas det blir lyckat trots gips!

Go helg, L

• Kürbis

frenchi är du där?...för alla andra är väl ute och roar sig i andra världsdelar

Jag tänkte bara säga hej! Hej hej!!

Jag har trakigt pa jobbbet och borde ga hem...men det bara regnar och regnar, sa jag sitter här och trycker...men att fixa lite övertid pa flexen är ju inte helt fel det heller. ;)

/lisafisa

• Kürbis

Japp, visst var jag ledig :). Har ju ett typiskt 8-5 skrivbordsjobb.

Vi var och hälsade pa Markus föräldrar och at god mat och kakor (oväntat ) mest hela helgen! Dumt nog fanns det inte sa mycket mera att göra, da det bara regnade, men ibland är det ju skönt att bara inte göra nagot oxa. Lite shopping han jag oxa med och gjorde oväntat nagra sma fynd att fylla ut garderoben med.

Nu sitter jag här och känner mig lite snurrig. En av mina arbetskamrater har födelsedag idag och da maste man ju saklart dricka sekt! Att det är arbetstid och pa förmiddagen spelar inte sa stor roll :) Sa är jag rätt nöjd, för idag har jag "vunnit" en manader lang tvist pa jobbet om mina terminalglasögon. Surtanten (allmänt kallad häxan) pa personalavdelningen har bara kranglat och kranglat, sa jag kopplade in "personlaföreträdaren" (typ interna facket) och nu sitter jag är med 269 pix mera pa fickan. Det bästa är att hon gjorde fel, för man ska inte kunna fa ut mer än 160, men hon skrev 100% utbetaning pa lappen, sa när jag kom till kassa-stället fick jag ut rubbet . Sa nu är jag rätt nöjd!!

Ja eller hur, jag vill oxa ut och resa lite. Vi bokade flyget till sverige för jul förra vecka och det är ju alltid nagot. Min lillebror bor i USA och kommer att fa en liten son (eller ja, kvinnan i hans liv ;)) i januari...som vi självklart maste aka och hälsa pa :) Vi hade ju tänkt att aka pa försenad bröllopsresa till nya zeeland nagon gang nästa ar...sa nu börjar det bli mycket man maste spara semesterdagar till. :)

• Kürbis

Ojoj, Lenchen, lät jag arg? Det var inte meningen, snarare lite skämtsam. (Egentligen är jag ju aviseftersom jag oxa vill ut och resa) Sorry! Nu atergar jag till mitt vin och köket :) L

• Kürbis

Oj, vad daliga vi har blivit pa inlägg ;)

Sa hade man en san där dag pa jobbet igen. :( Letar nu med ljus och lykta efter nagot annan. Men vi vet ju hur lätt det är. Har massor att göra, men jag är sa negativt inställd att jag inte kommer framat. Tisdagar brukar ju vara sega...och imorgon är det ju en ny dag!!

Vad händer annars? Min engelska kurs pa mandagskvällarna är verkligen toppen. Det är iofs en kurs för studenter, sa kanske är den lite för föreläsningsmässig, men annars verkligen rolig. Men ni vill bara inte veta hur mycket kunskaper som man tappar när man bara pratar tyska hela tiden...eller ni om nagon fattar ju det, saklart! :) Jag skyller allt pa tysk tv! Till helgen ska vi aka till Steiermarken (det är nu min inofficiella översättning) och plocka äpplen för att bulla upp i källaren inför vintern och över alla helgon kommer min syrra pa besök!

Borta bra men hemma bäst, Lenchen! Härlig resa ni hade. :)

Nu kallar plikten ater :)

Svar på tråden Nagon som gifter sig utomlands 2