sova med inpackning...(?)
brukar ni ha eran inpackning i håret över natten? hur gör ni isf då? använder ni plastpåse, eller vad...? tycker det verkar lite besvärligt...blir det bättre resultat om man har den över natten?
brukar ni ha eran inpackning i håret över natten? hur gör ni isf då? använder ni plastpåse, eller vad...? tycker det verkar lite besvärligt...blir det bättre resultat om man har den över natten?
När håret är hypertorrt brukar jag göra inpackning över natten... Sätter upp det så gott det går och lindar en handduk om, samt lägger en handduk på kudden... Oftast blir det dock örngottsbyte dan efter ;)
jag brukar inte ha inpackning då det ändå är kemiska prepparat ... men jag brukar ta i vanlig olivolja i håret och sova med det i en plastpåser ....håret blir jättefint och glansigt.
Varning dock ... man får tvätta ca två gånger för att få bort oljan.
På det amerikansa eller/och det brittiska forumet för Lush så var det en del som hade sovit med inpackingen Marilyn.
En del hade låtit den torka innan de gick och la sig och andra hade tagit på en duschmössa.
jag är frisör och kan säga att det står en viss verkningstid på inpackningen ni köper och efter den tiden slutar den att verka, så att sova med den är helt onödigt för då ger den ingen verkan... bara obekvämt och kladdigt :)
Stinalice:
Det stämmer ju inte, det är inte alls onödigt att sova med inpackning. Schwarzkopf har en inpackning som heter Beauty Sleep som är till för att sova med över natten. På morgonen tvättar man bara som vanligt och så blir håret silkeslent och glansigt. Jättebra!
Och min frisör har rekommenderat att min inpackning som "ska" sitta 5 minuter enl. förpackningen gärna får sitta i 15 minuter, då blir håret bara "finare"
Det går bra att sova med inpackningar från kerastase, man kan tex ha en badmössa på sej, och lägga en handduk på kudden, men var noga med att skölja ur inpackningen ordentligt sen nästa dag.