• Kilian

Festlokal Vellinge Kommun!

Hej!
    Då var det dags att gå till prästen nästa sommar, men problemet med en bra/billig/trevlig festlokal återstår. Jag har läst en hel del inlägg och tittat lite på Holmåkra, Söderslätts Bygdegård, Hantverksgården i Vellinge m.m., men har inte läst ngt om De Dövas Hem eller FBU i Höllviken. Är det ngn som har varit där på bröllop/fest och kan berätta lite??

• Svar på tråden Festlokal Vellinge Kommun!
  • 16 juli

De ska ha en bröllopsmässa där nästa år.

• Helle77

Var på FBU gården i Höllviken på bröllop den 16/7 Jättefin lokal.hade gjort det jättetrevligt. Det var inte det bästa vädret. De hade tänt en brasa mitt i uterummet där vi fick våra välkomstdrinkar. Dricka måste man beställa där tyvärr fas det beror ju på hur man vill ha det.

• Helle77

Hej 16 juli
    vad var det för stolsöverdrag. Ordnade ni dem själv eller hade de dem där? Vi ska också vara på södersläts bygdegård och stolarna var ju lite tråkiga. men för övrigt verkar den lokalen toppen så detansåg vi att man fick blunda fölr men det kanske man slipper.

• Kilian

Tack för ditt tips Helle77, men vi har äntligen bestämt oss för var vi ska vara; nämligen på samma ställe som ni. Söderslätts Bygdegård! Längtar redan massor till nästa sommar!!
    När ska ni gifta er??

• 16 juli

Stolsöverdragen frågar du Jan Karlsson om på Söderslätts Bygdegård.

• hjartat73

16 juli vi har bokat Söderslätt till nästa år, var och pratade med honom i början av sommaren. Har han köpt in stolsöverdrag nu eller för när vi pratade med honom hade han inga?

• 16 juli

Han kan ordna fram sådana nu.

• Helle77

Hej Killan
    12 augusi nästa år ska vi gifta oss. Ser verkligen fram emot det. Jag gillade helt klart lokalen

• JohannaPL

Är det någonsom har några bilder på Söderslätts bygdegård??

• sirrom

Helle77! Vad kostar det att hyra FBU gården i Höllviken?

• Glücklich

sirrom--> Jag vet inte vad det kostar att hyra FBU. Vi var först inne på att vara där, men sedan fick vi höra att de inte kan lova att inte folk som bor på kursgården håller till i matsalen, dvs mitt i bröllopsfesten. Inte så kul.

Hemsidan är dock: www.falsterbokursgard.com och kontaktnamn är: Bokningsansvariga
    Susanne Ericson, 070-365 00 29
    Britt Gavin, 070-585 32 89

Svar på tråden Festlokal Vellinge Kommun!