• Kilian

Festlokal Vellinge Kommun!

Hej!
    Då var det dags att gå till prästen nästa sommar, men problemet med en bra/billig/trevlig festlokal återstår. Jag har läst en hel del inlägg och tittat lite på Holmåkra, Söderslätts Bygdegård, Hantverksgården i Vellinge m.m., men har inte läst ngt om De Dövas Hem eller FBU i Höllviken. Är det ngn som har varit där på bröllop/fest och kan berätta lite??

• Svar på tråden Festlokal Vellinge Kommun!
  • Tejsan

Vi var och tittade på FBU igår. Kändes inte så kul! Mest slitet, ialla fall runt om kring. Själva festlokalen var stängd så den såg vi inte.
    När ska ni gifta er? Har ni bokat kyrka? Vi tänker oss Räng kyrka eller St Hammars gamla kyrka.
    Tejsan

• cicsi

Vi ska gifta oss nästa sommar och letar febrilt efter lokal på näset. Jag har varit på Ljungheda (De dövads) i Höllviken och tittat i helgen. Det är jättemysigt och otroligt billigt att hyra. Tror att de tog 1300 för lokalen sen kunde man hyra bäddar för 100 per person om man vill ha lakan till kostar det 40 kr. Tyvärr tyvärr får man inte spela musik efter kl 24.00 pga att det ligger i ett bostadsområde. Detta är de superhårda med och har även en person som kommer ut och kollar det. SYND

• Kilian

Tack för alla hjälp så här långt!
    Tejsan: Nej, vi har inte bokat kyrka än, men tanken är att vi ska gifta oss i augusti och när vi kontaktade kyrkan bad de oss att maila (??) in en bokning. Jag har en kompis som ska gifta sig i St Hammars gamla kyrka i sommar. Lär vara jättefin!

Cicsi; Gud vad synd att De dövas har så stränga regler om musik!! Det var annars de ställe som stod först på min lista...
    Har ni tittat på fler ställen?

• pinglans

Föreslår samma som Johanna P. Vi ska ha vår fest där och man får festa hur länge man vill.

• cicsi

Kilian: Vi har prel. bokat oss på ängavallen och falsterbo golfklubb. Men ska nästa vecka åka och titta på Idala gård utanför trelleborg samt söderslätts bygdegård och ljunghusens gk. Sen är det hög tid att bestämma oss....hjälp

Skanörs gästis kunde tyvärr inte ta mer än 50pers så det föll bort

• Kilian

Hej Cicsi!
    Vi har nu prel. bokat Söderslätts bygdegård, men ska även kolla upp Holmåkra och Katrinetorps gård. (Fast det verkar dyrt) Idala gård har jag aldrig hört talas om. Är det fint?

• Tessiless

Vi har bokat Vellinge Folkets Hus. Det är inte så jättestort (de tar max 75 pers har jag för mig, vi blir 50) och kanske inte den mysigaste lokalen man sett. Men den går nog att göra väldigt fin, och den är superbillig att hyra!

• Tessiless

Förresten... vi ska ha festen i november. På sommaren hade jag kanske inte valt den lokalen med tanke på att det inte är så vackert utanför (inte som Katrinetorp å liknande!). Och vi har ju redan gift oss i september (utomlands) så festen blir lite mer som en "vanlig" fest.

• 16 juli

Vi hyrde hos Söderslätts Bygdegård. Maten var suverän (det tyckte även en av gästerna som tillhör den exklusiva matklubben Marmiterna).
    Vi hade långa vita dukar och överdrag till stolarna. Mkt elegant!
    Ett stort plus: man tar med vin o sprit själv.

Svar på tråden Festlokal Vellinge Kommun!