Jag har varit på Nilenkryssning och i Hurgada, docj inte samma hotell som du. Tjaa, vad har jag att säga om detta. Nilenkryssningen var trevlig, avslappnat o skönt. Men det var desto jobbigare när man var tvungen att "möta" det egyptiska folket dvs männen. De var på en hela tiden med frågor om försäljning, skoputsning, tjänster mm mm o de fattar inte ett NEJ. Man blir "påhoppad" även om man går o håller sin pojkvän/man i handen. Visst det är charmigt att få höra "Lucky Man" två-tre gånger men när man har hört detta tre gånger per dag så är det inte så kul längre.
Jag är glad att jag har fått se o uppleva dessa saker i egypten men jag åker inte dit igen.
Man ska vara noggrann med att tvätta händerna o inte käka mjukglass eller kulglass, otvättad frukt o kall mat för då kan man bli ordentligt magsjuk. Det sägs ju att alla blir magsjuka när de är i Egypten, frågan är bara hur mycket eller litet man blir det. Käka bakterietabletterna Trevis till varje måltid så kan du hålla magsjukan lite på avstånd. Finns att köpa på Apoteket. Drick mängder med vatten, dock inte kranvattnet. Tjaa detta var lite att tänka på. Ha det så gott på semestern, hoppas jag inte lät för negativ.
P.S Många vill har dricks för absolut allting om det så bara är att de håller upp en dörr för dig, så lär dig dit att kommentaren "bagsisch" betyder dricks. D.S
Nessii