• johansson

Hjälp med val av valsmusik

Hej,
    Vi vill ha en wienervals alt vals som bröllopsvals men vilken skall man välja? Det finns ju en uppsjö. Vad har ni valt?!?!?!
    Hjälp snälla!

• Svar på tråden Hjälp med val av valsmusik
  • blueberry2

Vi skall dansa vanlig vals, har valt kostervalsen.

• Chrisan

Vi kommer ha vanlig vals...typ någon Taube eller nåt. Vi gifter oss i bohuslän så det blir kanske
    Kostervalsen eller nån anna lättdansad sak

• lillsmurf

Jag ville ha vanlig vals, ska ha skyhöga klackar! Men säg det gick inte, för älsklingen kan bara tänka sig wienervals, så jag får väl snurra runt där bäst jag kan i mina klackar och hoppas på att jag inte snurrar ut bland gästerna!

• johansson

Jag tycker det skall bli kul med wienervals även om man inte är så haj på dansstegen.
    Det finns ju så himla många wienervalser, har lyssnat på några men flera har ju en långsammare bit i låten som jag inte fattar hur man skall dansa till.

• Aurella

Vi skal (nog, om jag inte fegar ur. ;) ) dansa vals... inte wienervals dock. Jag vill jättejättegärna också ha tips på låtar man kan valsa till! Har letat en del. Funderade på "Take this waltz" med Leonard Cohen, men de första tre verserna eller så har rätt hemsk text....så jag vet inte..

Har någon något tips?

• misich

Vi kommer ha en vals. Dock har vi valt den traditionella valsen som man dansar till i Danmark. En väldigt lugn och vacker vals. Jag blir så glad när jag hör den.
    (Vet tyvärr inte vad den heter.. Kallas bara "brudevals" i Danmark.)

• Skärgårdsbruden

Var på bröllop förra helgen och de dansade vals till Helene Sjöholms sång där refrängen handlar om "alla famnar jag famnat i väntan på dig...". Det var superfint! Kanske ett alternativ till era wienervalser?

• johansson

Jag är ju lite grinig och vill ha just en wienervals eller "i värsta fall" en klassisk vals.

• Soon to be

Fler tips:

Där gullvivan blommar
    (Grymlings)

Av längtan till dig
    (Åsa Jinder)

Ta mig till havet
    (Peter Lundblad)

Visa vid vindens ängar
    (Mats Paulson)

Dansen på Sunnanö
    Vals på Ängön
    Calle Schewens vals
    Sjösala vals
    Maj på Malö
    Brudvals
    (Evert Taube)

Brudvals från hagen
    (Stefan Andersson)

Queen of my heart
    (Westlife)

Thats amore
    (Dean Martin & Frank Sinatra)

Midsommarvals
    (Emil Sigfridsson)

An der schönen blauen Donau
    Johann Strauss (Wienervals)

Födelsedagsvals till Mona
    (Benny Andersson)

Serenade to spring
    Nocturne
    (Secret garden)

Vals i cement
    (Peter LeMarc)

Den vilda
    (One More Time)

• johansson

Vals i cement var ett kul namn!
    Soon to be - du har verkligen hittat en massa låtar. Synd för mig att det bara var Donau som var vals...

Svar på tråden Hjälp med val av valsmusik