• josefineelin

Thorskogs Slott

Är det någon här som har haft eller ska ha sin fest på Thorskogs Slott utanför Kungälv upp mot Lilla Edet?

I såna fall, hur mycket gick det på? Vad ingick?

/Jossan

• Svar på tråden Thorskogs Slott
  • Blivande Jacobsson

Vi hade det med i planerna men var tvugna att hyra hela slottet inkl alla rummen och det blev helt enkelt för mycket.
    Om jag inte minns fel så kostade grundhyran dvs personal och lokal 20.000 utan rummen och middag. Tror att kuvertopriset var ca 600:- exkl. vin. Ring och prata med dem, de skickar gärna en offert!

• Brud_2005

Thorskogs slott är underbart!!! Det var en av våra favoriter vad gäller festlokaler (det är ett riktigt litet sagoslott), men vi ville gärna ha en lokal som låg nära havet och vi hittade ingen kyrka som kändes "rätt" i närheten av Thorskogs slott(alternativet var att ha vigseln i Göteborg, men festen på Thorskogs) och vi valde istället Tjolöholm. Har för mig att Thorskogs slott hade ett kuvertpris på runt 1.300 SEK, men sedan tillkom hyra (vilket då vi tittade på det var ungefär samma summa som på Tjolöholm) och de ville helst att man bokade i alla fall 10 rum.

• ja.

Vi tittade på Thorskogs slott, men de hade en grundhyra på 25.000:- och sen var man tvungen att hyra alla rum, kuvertavgiften låg på från 1500:- och uppåt, sen tyckte vi att slottet var ganska slitet, inte alls fräsch så vi valde Tjohlöholms slott istället, mycket fräschare och pampigare, härlig utsikt vid havet! Ett tips, kolla där istället, deras kock är helt suverän!! good luck!

• Bröllopstokiig

Hejsan!
    Vi gifte oss den 28 maj i år på Thorskogsslott. Vi hade vigseln ute i slottsträdgården och sen hade vi middag med dans i orangeriet. Allt var helt perfekt. Personal var jätte trevliga och allt var proffsigt gjort. Visst, det kostar en del. 25000kr för hyra av slott och personal, sen till kommer kuvertpris på ca 1300kr. Och man måste minst belägga 10st rum.
    Vi hade jätte många gäster som sov över, vilket var väldigt trevligt då vi tog presentöppningen dagen efter. Sen så var alla kvar hela kvällen och dom flesta kunde dricka vin och ha det gott.
    Jag tycker verkligen att det var värt alla pengar. Ett riktigt sagobröllop.

• josefineelin

Tack så mycket för era svar!

Vi har inte bestämt exakt datum än, har bara varit förlovad i fyra månader. Men vi har pratat lite löst om att ha bröllop om ca två år.

För min del spelar det ingen roll vart vi har festen, en klubbstuga går minst lika bra för min del eftersom jag varit på många lyckade bröllop som hållts i just en klubbstuga. Men min kille, vars släkt bor nära Thorskogs Slott vill gärna slå på stort och ha festen på ett slott eller herrgård.

Tack för era svar än en gång!
    /Jossan

• Jennan

jag och min m2b skulle gifta oss där men vi tyckte de var för dyra, de ville ha betalt för små saker som att skära uppt årtan skulloe gå på typ 30 kr/bit plus tårtpriset.... grundpriset på bröllopet i thorskogs gick på lika mycket som heeela bröllopet som vi ska ha på carlstens fästning på marstrand.

Vi blev jättebesvikna att de var så dyra för vi har en budget på 140 000 kr för 75 pers och ändå gick de över det. Men om ni är bra på att förhandla så kanske ni kan få det billigare..=) Eller om ni har pengarna.. Go for it!!! Tror de tkan bli underbart!!!!

Kram och lycka till!

• Saltisbrud

Thorskogs Slott vore väl underbart för vinterbröllop där...Kan bara tänka mej hur romantiskt det kan bli!

Svar på tråden Thorskogs Slott