• confetti

p-pillret yasmin

Hej!

Ska precis börja med p-pillret yasmin. Tänkte höra om det är någon som äter dessa och hur ni trivs med dem?

Först hade jag Follimin i ett par år men sen ville jag testa kopparspiral men det funkade inte alls pga blödningar hela tiden så nu var det tillbaka till p-piller igen. Eftersom jag har lätt för att få cystor på äggstockarna så blev jag rekommenderad yasmin den här gången.

• Svar på tråden p-pillret yasmin
  • Ruttan

hur man reagerar på p-piller är givetvis individuellt. För min del var Yasmin en katastrof. Jag fick migrän (så svår att jag var tvungen att stanna hemma nedbäddad) flera gånger i veckan. När jag slutade med Yasmin fick jag extremt mycket finnar på rygg och bröst. Dessa har fortfarande inte gett med sig, trots att det gått ett år sedan jag slutade med p-pillren.

Kan säga att jag aldrig mer kommer att äta p-piller...

Hoppas de fungerar för dig, Confetti!

• Lyxförpackning

ruttan:

vad gör du istället då? alltså istället för att äta p-piller.

• Moulin

Jag äter Yasmin och har inga som helst problem med dem, så vitt jag vet. Jag hade Trionetta tidigare, och det var mer problematiskt - tror jag åtminstone. Jag tyckte att jag ofta var nedstämd och ledsen - men som barnmorskan sa när jag var och skulle förnya receptet och berättade hur det var: ofta kan ju det bero på att man har "problem", men skyller det på p-pillren. Då jag åt Trionetta var jag tillsammans med en kille som jag nog egentligen inte ville vara tillsammans med. Så det kan ju bero på det lika mycket som pillren! Men som sagt - Yasmin tycker jag fungerar jättebra!

• *Blomman*

Jag mådde toppen av Yasmin, hade knappt PMS alls. :)

• Eminea

Jag äter Yasmin och har gjort det i 2 år, jag tycker de är underbara för jag mår som jag gjorde utan p-piller, men som sagt det är ju väldigt individuellt. Innan äy jag Trinovum 28, som jag ätit sen 16 års ålder, men när jag började med dom igen efter 2:a graviditeten så blev jag rent ut sagt knäpp.
    Jag hade vidriga humörsvängningar, kastade saker omkring mig när jag blev arg, grät för ingenting... och så här är jag absolut INTE. Jag är en väldigt lugn tjej.
    Men min man hotade med skilsmässa (vi hade vart gifta 4 månader) om jag inte sökte hjälp.
    Började hos gyn och hon sa bara "sluta med Trinovum" och jag trodde inte det var så lite som behövdes.
    Men iaf (gud va långt det blev) så skrev hon ut Yasmin och det är underbart.

Fungerar dom är dom kanon.

• Mastermind

Jag åt Yasmin när jag var 16-17, och hade inga problem alls med dom. Anledningen till att jag slutade med dom var helt enkelt för att jag är så otroligt glömsk, och därför passade bättre ihop med en p-stav istället.

• nemifreak

Om du har migrän ska du nog hålla dig borta från Yasmine, annars kan de säkert funka. Jag fick i alla fall fruktansvärda migränanfall och bröstspänningar av Yasmine och när jag konsulterade en annan gynekolog sa hon att hon inte förstod hur de kunnat ge den sorten till en "migräniker".

• SadPsychoBitch

Jag äter Yasmin för 4e året i rad och har mått jätte bra av dem. Bara positivt!

Svar på tråden p-pillret yasmin