• Marish­a-69
    Äldre 7 Jul 14:04
    43930 visningar
    40 svar
    40
    43930

    Nattamat, kvälls tilltugg..........Vad ska man ha?

    Snälla, hjälp mig med förslag!
    Vad ska man ha som är enkelt, gott och gärna billigt som tilltugg eller nattamat när det börjar knorra i magen och festen inte är slut?
    Vi har ganska många gäster (75st)och matbudgeten är redan spräckt, vi har personal som kan ta hand om detta och förbereda allt innan de går hem men det ska helst inte vara för krångligt eller dyrt.

    Vad skulle just du vilja ha på kvällen efter en fin middag när du dansat fötterna gula och blå och magen börjar kurra igen?

  • Svar på tråden Nattamat, kvälls tilltugg..........Vad ska man ha?
  • siouxi­e
    Äldre 8 Jul 12:51
    #0

    janssons frestelse!! en höjdare med ett glas mjölk.. struntar i att sambon inte gillar ;)

  • Karin7­8
    Äldre 8 Jul 12:56
    #0

    Ja, ett glas mjölk när man kommer hem från en fest är oslagbart och min sambo är mjölkfantast. Det måste jag absolut lägga på minnet- mjölk till nattamaten, lysande!

  • Elinor­e 23/9-0­6
    Äldre 8 Jul 12:57
    #0

    janssons är smaskigt...det tror jag på... (även piroger låter mumsigt, men, blir det inte ett himla jobb med dom??)

  • Karin7­8
    Äldre 8 Jul 12:59
    #0

    Min svärmor gör världens godaste, jag har inte gillat det förut men hennes är oslagbar! massor av grädde...

  • Stjärn­a
    Äldre 8 Jul 13:02
    #0

    Ett bord med skivat bröd, kalla köttbullar, rödbetssallad, potatissallad, ost, någon grönsak, lite skivad skinka. Alla kan bre de de smörgåsar de själva vill äta

    +inget färdig brett som måste slängas dagen därpå.
    +ev rester kan gå till en brunsh dagen därpå
    + alla kan hitta något som de tycker om och vill/kan/tål att äta.

  • Mrs W 2b
    Äldre 8 Jul 15:47
    #0

    Jag rostar oxa pa korv med brod! Det vill jag ha!

  • 20årin­g
    Äldre 11 Jul 10:03
    #0

    Varma mackor är riktigt gott också! Likaså någon god pastasallad!

  • österm­almsbr­ud 2004
    Äldre 11 Jul 10:05
    #0

    Vi hade korv med bröd

  • oktobe­rlycka
    Äldre 11 Jul 15:55
    #0

    Korv med bröd är givet Slår aldrig fel... Det ska vi ha.

  • Fresan
    Äldre 11 Jul 17:05
    #0

    Vi ska ha grovt bröd, rökt korv och mjölk. Det mättar bra och är inte så dyrt, till och med för att vara på restaurang.

  • Kaffem­oster
    Äldre 11 Jul 18:33
    #0

    Vi hade varmkorv med bröd. Väldigt uppskattat och enkelt.

  • SaMo
    Äldre 11 Jul 18:38
    #0

    Vi hade massor med chips, nötter, godis, bröd och olika ostar och korvar skurna i kuber. Det var jättegott och uppskattat. Fett och salt är ofta det som många är småsugna på fram på småtimmarna.

  • Ehjärt­aK = sant
    Äldre 11 Jul 18:52
    #0

    Jag tar aldrig av vickningen (har inte sett speciellt många som gör det heller efter 3-rätters middag och tårta ).

    Om jag skulle vara "tvungen" så skulle jag helst vilja ha ost + kex och/eller snittar.

    Men jag röstar för godis, chips och nötter - det kan man aldrig få för mycket av .

  • SadPsy­choBit­ch
    Äldre 11 Jul 19:46
    #0

    Korv med bröd låter gott.

    Fast godis, chips och nötter, låter himla gott.

  • Septem­ber-05
    Äldre 11 Jul 19:58
    #0

    Vi ska också ha janssons. Till barnen blir det korv med bröd.

  • Lapine­tte
    Äldre 11 Jul 21:21
    #0

    Restaurangen som vi anlitar har korv med bröd och jag nappade på den idén på en gång! Vad brukar man äta när man går hem från krogen?

    Sen så är hälften av gästerna från Frankrike så det är lite roligt att de ska få se vad vi äter på nätterna när vi fyllehungriga.

  • Hjärte­lycka
    Äldre 12 Jul 00:32
    #0

    Gubbröra på hjärtknäcke är en hit!

  • chessm­an
    Äldre 12 Jul 00:51
    #0

    Vi ska ju ha knytkalas eftersom vårt bröllop kommer att hålla minsta möjliga budget. Men chips och nötter ska vi ha till småtimmarna ev. korv med bröd.

    Men är rädd att det kanske blir lite kaka på kaka då vi ska inviga vår nya utegrill och därav så blir det knytkalas och då blir det ju grillat två ggr.

  • Mrs W 2b
    Äldre 12 Jul 19:45
    #0

    Chessman,

    Ni kan ju koka korven

  • Tessil­ess
    Äldre 12 Jul 21:33
    #0

    Tunnbrödsrullar med smarriga fyllningar som någon skrev lät supergott! Det eller korv med bröd blir det nog för oss!

Svar på tråden Nattamat, kvälls tilltugg..........Vad ska man ha?