• sposa 2005

Tilltugg som går att frysa/förbereda någon dag i förväg

Hej alla brudar!

Jag skulle vilja ha tips på drinktilltugg som antingen går att frysa in och bara tina och servera, eller något som man kan förbereda ett par dagar innan bröllopet. Det får gärna vara något matigare, såsom snittar eller liknande.

Tack på förhand för förslag!

• Svar på tråden Tilltugg som går att frysa/förbereda någon dag i förväg
  • Foleflickan

Tunnbrödsrullar går bra att frysa, sedan skära upp i små rullar när de ännu är frysta. matmuffins eller göra små pajer med olika fyllningar är också enkelt och gott.

• fruhedberg

På vårt bröllop förra helgen hade jag gjort pizzasnurror-jättegott! Sök på
    www.ica.se
    och pizzasnurror. (Jag valde att ha färdigstrimlad skinka istället för bacon dock.) De är matiga och jättegoda!!
    Lycka till!

• Callimillae

Jag gjorde inbakade oliver till svärmor en gång. Det var jätte gott! Man gjorde som en deg med västerbottensost i som man rullade in oliver i en och en, sen panerade man med sesamfrön och in i ugnen en sväng. Det gick bra att göra dagen innan iaf. :) Kan kolla receptet när jag kommer hem och lägga ut här om du vill?

• Justina

Åh, de där oliverna låter otroligt gott. Jag älskar oliver, snälla lägg ut receptet!!!

• sposa 2005

Callimillae: Jag vill jättegärna ha receptet! Tack!

• Callimillae

Sorry att d tog tid, har jobbat jobbat jobbat! Här är receptet! :)

Västerbottensost med oliver

4 personer

1 burk gröna oliver med pimentos
    2,5 dl riven Västerbottensost
    2 msk Svenskt Smör
    1,5 dl mjöl
    2 msk vatten
    1 krm cayennepeppar
    1 dl sesamfrön

Tillagningstid 15 minuter

Sätt ugnen på 200°. Låt oliverna rinna av på hushållspapper. Rör ihop osten med smöret, tillsätt mjöl, vatten och cayennepeppar. Klicka ut degen till 24 klickar på bakplåtspapper, lägg sedan en oliv på varje ostklick och rulla ihop och panera i sesamfrön. Grädda i ugnen ca 15 minuter tills de blir gyllenbruna.

• Enkelt_billigt

Jag har gjort smördegsrundlar till ett bröllop en gång, de blir supergoda! Det är enkelt att göra och går att variera. Man kavlar ut smördegen och vill man så kan man använda pepparkaksformar (hjärtan?!), lägg på västerbottensost alt. parmesan och färsk basilika och släng in i ugnen. Någon gång har jag brett pesto på att lagt på parmaskinka och lite stark ost över - grymt gott! Enkelt att tina sedan. Lycka till!

Svar på tråden Tilltugg som går att frysa/förbereda någon dag i förväg