• Nickolina

dålig på komplimanger

Vad gör man med en pojkvän som inte direkt slösar med komplimanger och beröm...Inte ens när man gjort sig iordning säjer han något. Man känner ju sig inte direkt bekräftad. jag får fler komplimanger av ytliga bekanta än jag får av honom. Ibland kommer han in i perioder där han ger mer och säjer "jag älkar dig" oftare men annars nästan aldrig...jag har tagit upp det någon gång och han har sagt att han skall tänka på det men ingen förbättring sker. man kan ju inte tjata om sådana grejer heller utan att verka patetisk. Han säjer bara när jag frågar att jag borde veta att han tycker att jag är fin eftersom han alltid tyckt det men jag känner mig inte SEDD liksom. hur göra?

• Svar på tråden dålig på komplimanger
  • Juni-flickan

Oj vad jag känner igen mig i det ni skriver! Jag svarar på några av era inlägg.

Ellte: Jag överöser hon alltid med komplimanger. Men vad hjälper det. Men ibland så kommer han med en komplimang också..men det är sällan.

feb05: Precis. Det är det min kille gör. Men att höra det med ord lite oftare vore roligt också.

hellokitty: Exakt samma här om hans svar på komplimanger. Min kille gör det också med lite ironi, men det ligger också en del sanning i hans svar. Typ: Ja jag vet.

tessideluxe: Du är inte ensam. Jag och min kille har varit tillsammans i snart 7 år och han har inte sagt det en enda gång. Det är väl genant eller nåt. Blir lite ledsen ibland då jag tycker han borde kunna offra sig lite för min skull. Men jag har samtidigt lärt mig att bara för att han inte säger att han älskar mig med ord så betyder det inte att han inte älskar mig.

Har gått ned lite i vikt de senaste 3 veckorna. Har jobbat med att få bort bilringen runt magen. Men istället för att ge mig komplimang om mina framgångar, så påpekas det istället om att där är nog ett litet kilo kvar att jobba bort. Trist.

• Fresan

Jag känner mig lyckligt lottad som har fått tag på en kille som ger komplimanger varje dag, gosar och kommer hem med överraskningar då och då. Han är bäst!

• Nickolina

Jag tog upp det igår och vi blev nästan ovänner försås och ahn sa vad jag trodde att han skulle säja:
    Jag skall tänka på det...Dessutom tankade jag bilen idag så att vi skulle kunna åka ut och bada....Gäsp.

• hellokitty

skulle på kalas igår och jag sprang ut efter jobbet och köpte blommor, fixade en liten present och skrev kort och allt bara för att jag visste att han inte skulle hinna... När han kommer hem säger han inget. Man vill ju bara ha ett litet tack för att man fixat. Dessutom var detta till en vän till HONOM, jag och personen som fyllde år kommer inte alls överens och pratar knappt med varandra.

En sak som jag brukar göra som faktiskt funkar är att när han inte säger något så säger jag det högt till mig själv. "Guud, vad du har varit duktig och köpt allt det här!" eller "Tack så hemskt mycket, älskling". *överdrivet*
    Då brukar han skämmas lite och säga tack.

• fysalis

Nickolina;

Min sambo är otroligt duktig på att ge mig komplimanger. I bland kan det faktiskt bli för mycket...visst låter det konstigt. Jag ska säga vad jag tror är anledningen till att han inte "ger" dig tillräckligt mycket och jag talar av egen erfarenhet. För tillfället befinner jag mig i en svacka och mitt humör går verkligen upp och ner. Detta grundar sig i att jag inte tycker om mig själv och kan acceptera att det här är jag osv... Genom detta stänger jag in mig själv och har svårt både för att ta emot kärlek av min sambo och dessutom att ge. Jag är så inne i mig själv så det kommer liksom inga kärleksord till honom. Har inte energin till det. Så det gamla uttrycket: du kan inte älska någon annan om du inte älskar dig själv har plötsligt fått en verklig innebörd för mig. Tidigare har jag, precis som min sambo, varit generös med komplimangerna. Just nu är det som det är men jag vet att det blir bättre. Så det kanske kan vara som så att din sambo är osäker på sig själv och därför har svårt att uttrycka sig....

• 20åring

Känner igen det där.. Mitt ex gav mig sällan komplimanger. Jag är sån som gillar att klä upp mig, men då fick jag höra saker som "ska du på nobelmiddagen eller?" inte alls några komplimanger. Sen störde jag mig på att när jag sa "ha det bra idag" fick jag bara svaret "ja, det ska jag!". Han klagade på min kropp, fastän jag är smal, tränar och bryr mig om mitt utseende. Han är överviktig... Han visade väl sina känslor på annat sätt, men tillsist lämnade jag honom, pga brist på uppskattning, men även andra insidenter. Han ändrade inte på sitt beteende alls. Vi var tillsammans i över två år, trodde att jag aldrig skulle komma över honom, men det har jag gjort nu, efter 1 månad. Har träffat en riktig drömkille nu som ger mig komplimanger, hör av sig hela tiden och är allmänt urgullig. Dejtar bara än.. Men håller tummarna.

Det är svårt att ändra sina killar. Vissa killar kan helt enkelt inte ge komplimanger. Jag tycker att det är viktigt att få känna sig uppskattad och attraktiv! Kämpa på tjejer! :)

• Jonnes brud

När jag har köpt hem en blomma så brukar jag tacka min M2B för den. Likadant gjorde jag med min förste man. Konstigt nog förstod/förstår ingen av dem någonting. :-O

• Bebbsen05

Min sambo är likadan. Jag får aldrig höra att han är glad att han har mig, "jag älskar dig" säger han nästan bara när någon av oss går eller när vi säger hej då i telefonen. Aldrig att man är fin eller nåt! Jag blir jätteledsen. Jag talar om för honom jämt hur mycket jag älskar honom, att han är snygg, fin och att jag är glad att jag träffat honom och allt sånt. Men han börjar bara prata om andra saker då :(
    Så tyvärr har jag inget råd att ge, då de jag försökt med tyvärr inte funkat! :(

• Nickolina

Idag har han verkligen fösröt och sagt att jag varit söt och fin och "sommarfin" tre el fyra gånger tror jag och ahn har även gett någon kryptisk vink om att han älskar mig....Duktig pojke även om det kändes lite krystat fick han ur sig det iallafall.

• Snart 1 okt

Blir ni inte trötta på att försöka få era män/pojkvänner att göra saker som inte känns naturligt för honom?

Han är den han är och kommer så att förbli. Försök inte ändra på honom utan leta efter de egenskaper ni gillar. Hittar ni inga goda egenskaper så kanske det inte är rätt man.

Trivs med honom som han är och inte som ni vill att han ska vara. Det är inte speciellt snällt att klaga på någons personlighet på sättet ni gör.

Svar på tråden dålig på komplimanger