• Nickolina

dålig på komplimanger

Vad gör man med en pojkvän som inte direkt slösar med komplimanger och beröm...Inte ens när man gjort sig iordning säjer han något. Man känner ju sig inte direkt bekräftad. jag får fler komplimanger av ytliga bekanta än jag får av honom. Ibland kommer han in i perioder där han ger mer och säjer "jag älkar dig" oftare men annars nästan aldrig...jag har tagit upp det någon gång och han har sagt att han skall tänka på det men ingen förbättring sker. man kan ju inte tjata om sådana grejer heller utan att verka patetisk. Han säjer bara när jag frågar att jag borde veta att han tycker att jag är fin eftersom han alltid tyckt det men jag känner mig inte SEDD liksom. hur göra?

• Svar på tråden dålig på komplimanger
  • hellokitty

Jag vet inte!!! Jag blir också galen på min sambo pga detta. Känns som om man blir tagen för given och det vill jag absolut inte bli!
    Han skulle aldrig få för sig att bara ge mig en komplimang rent spontant däremot om man har fixat och trixat i timmar i köket och gjort fint med god mat kan han ALLTID hitta något att klaga på. "Det var för salt" eller " varför har du gjort så? Det är bättre om man gör si".
    Han kan säga typ 100 gånger om dagen att han älskar mig men jag vill ju att det ska märkas på andra sätt, det är så lätt att missbruka dessa ord. Man vill bara ha ett "tack" eller "vad fin du är" men nej, dessa ord skulle aldrig komma ur hans mun. Jag har också tagit upp detta med honom, oftare på sistone då detta börjar få mitt självförtroende att dala och jag aldrig känner mig uppskattad.Vill gärna också ha tips på vad man ska göra!

• Ellte

Har ni testat att överrösa honom med komplimanger? Det kanske kan få honom att fatta...

Själv väntar jag på att min man ska SE och kommentera att jag klippte mig igår. Klippte en dm, slingade blont, plockade ögonbrynen och färgade fransarna... Inte ett ord :?

Jag får massor av komplimanger så egentligen klagar jag inte *fniss* men det känns sådääääär att lägga 750 spänn hos frissan, känna sig skitsnygg och så märker han INGENTING ;)

• feb05

Kanske han inte visar sin kärlek genom komplimanger utan på andra sätt som du inte märker?

• Nickolina

min pojkvän säjer sällan att han älskar mig ..suck..Han vill inte slita ut orden menar han...och ahn vill inte svara på det bara för att jag säjer det utan säja det när HAN vill

• Nickolina

Ja säkert är det så att han visar det på andra sätt...men killars sätt är så konstiga. han lagar mina tekniska prylar och laddar hem filmer som han tror att jag skulle gilla och skurar duschdraperiet och sånt ;)

• hellokitty

Min karl visar inte på något annat sätt! Jag har gett små fina pikar om någon liten sak jag skulle vilja ha eller någon restaurang jag skulle vilja äta på men han fattar inte. Vill jag ha något får jag köpa det själv och vill jag äta ute med honom får jag fixa bord och dylikt. Ofta är det jag som betalar också. Han är totalt oromantisk och det är dessutom en av anledningarna till att jag är här inne...för att hitta bra tips så jag kan fria till honom för han skulle aldrig få för sig att göra det. Jag ger honom jämt komplimanger och han säger bara "jag vet" eller "det tycker de andra tjejerna också" (fast med ironi). Jag vet att han uppskattar mig för jag får höra det från hans vänner men det är ju honom jag vill höra det ifrån!

• hellokitty

Dessutom vill jag tillägga att jag är otroligt fysisk av mig och min karl vill knappt nudda läppar för saliv från andra personer är läskigt.....

• dharma

Samma problem här.
    Men när jag analyserar det hela(har gjort det i 7 år..fniss) så märker jag att han visar att han älskar mig på så många andra härliga och underbara sätt..kommer dock aldrig att ge mig..jag VILL ha komplimanger!

• Nickolina

Så jag avr inte ensam då....Någon som lyckats vända situationen....?

• tessideluxe

Min man är fantastisk. Han fixar allt hemma, ger mig komplimanger om mitt utseende och är allmänt tacksam för att jag gör. Däremot har han aldrig sagt att han älskar mig trots att vi varit ett par i två år...

Vet inte vilket som är bäst?

/Tessi

Svar på tråden dålig på komplimanger