• Bröllopstokiig

Har någon varit på Tranebergsstugan?

Hej,
    Jag undrar om någon varit på bröllop på Tranebergsstugan i Stockholm? Funderar på om det kan vara något för festen. Verkar vara rätt billigt.

• Svar på tråden Har någon varit på Tranebergsstugan?
  • Bröllopstokiig

Hej Ika,

Var på bröllopsfest på Tranebergsstugan förra året och det var en mysig lokal, lagom stor (de hade ca 60 gäster) och god mat. Det som ev. kändes lite tråkigt var brobyggnationen, men den märktes ju bara när man kom dit och åkte därifrån. Utsikten från andra sidan huset är ju jättefin.

/Julia

• Bröllopstokiig

Hej Julia,
    jag funderade också på det med brobygget, men som du säger tänker man ju inte på det när man är där inne. Det ligger ju rätt bra till kommunikationsmässigt också. Hur hade de som hade fest där förra året ordnat det med musik? Finns det plats för en liten orkester/band?

/Ika

• Bröllopstokiig

Hej igen Ika,

Ja, läget är ju verkligen bra, lätt att ta sig dit och därifrån.

Efter middagen tog personalen undan bord och stolar, för dansen. Ett fyrmanna-band spelade i ena hörnan av det rummet. Det var gott om plats för både dans och band. :)

/Julia

• Bröllopstokiig

Vi var där på bröllopsfest för 2 år sen, det var helt underbart ställe, 55 gäster fanns där. Bro bygget märktes inte (bara när man kom) utsikten på baksidan är helt fantastisk, vi skålade med brudparet där. De hade ett sånt bra rum efter middagen där det fanns en bar. Sen hade de tårta i mellan rummet och dans i stora rummet.

Lycka till

// Josse

• Bröllopstokiig

Å, vad glad jag blir av att höra detta, Julia och Josse! Måste förstås dit och kolla själv, men det är alltid skönt att höra om andras positiva upplevelser.

/Ika

• Bröllopstokiig

Lycka till! :)

• Bröllopstokiig

tar man med mat och dricka själv? Hur kommer man i kontakt med dem? Hemsida? Telefonnummer? Nån som har bilder?

• Bröllopstokiig

Precis som Ulrika är jag ochså nyfiken på om dom har nån hemsida...

• Bröllopstokiig

Jag har varit på ett bröllop i "stugan". Otroligt mysiga lokaler och fin utsikt över vattnet.

Nu är det min tur att ha bröllopsfesten där!! Har hyrt lokalen och ska dit och prata med dem om meny m.m.

Kuvertpriset (tycker jag) är bra 475 kr för en 2-rätters med vin till + välkomst-drink. Pristet i baren ligger på 30:- eller 35:- för vin och öl.

Svar på tråden Har någon varit på Tranebergsstugan?