vad heter kyrkan?
Hej, är det någon som vet vad kyrkan heter som ligger vid flottsbro i stockholm.
en vit kyrka, ligger vid begravningsplatsen, typ vid flottsbro...
hjälp?
Hej, är det någon som vet vad kyrkan heter som ligger vid flottsbro i stockholm.
en vit kyrka, ligger vid begravningsplatsen, typ vid flottsbro...
hjälp?
Jag gick in och tittade på Gula Sidorna och det finns en kyrka i närheten av Flottsbro som heter Tullinge kyrka. Har tyvärr ingen aning om den är vit eller ej.
Om du vill veta mer kan du gå in på:
www.svenskakyrkan.se
Jag tror att det är S:t Botvids kapell du tänker på. Det ligger nära Flottsbro och begravningsplatsen där.
TACK! det var S:t Botvids kapell.
Tusen tack!
men är det stor skilland på kapell och kyrka? kan man gifta sig i ett kapell? hmm... hjälp igen!
"Cause we're going to the chapel and we're going to get married..." Nog kan man gifta sig i ett kapell, men när det gäller S:t Botvid har jag nog bara hört att de har begravningar... Men jag har ju inte örnkoll på det.
Ja visst går det att gifta sig i ett kapell. Det brukar vara ett bra alternativ om man inte är så många.
Det kan ju vara en särskilt begravningskapell - och där kanske inte är så roligt att gifta sig...?
Kapell används så olika - på många håll fungerar kapell som "filial" till huvudkyrkan med alla sorters gudstjänster,
inkl vigslar och dop.
Men är ju enkelt att kolla upp!
Lycka till!