• JimmysVeronica

vad heter kyrkan?

Hej, är det någon som vet vad kyrkan heter som ligger vid flottsbro i stockholm.
    en vit kyrka, ligger vid begravningsplatsen, typ vid flottsbro...
    hjälp?

• Svar på tråden vad heter kyrkan?
  • Lapinette

Jag gick in och tittade på Gula Sidorna och det finns en kyrka i närheten av Flottsbro som heter Tullinge kyrka. Har tyvärr ingen aning om den är vit eller ej.

Om du vill veta mer kan du gå in på:
    www.svenskakyrkan.se

• Tant Pernilla

Jag tror att det är S:t Botvids kapell du tänker på. Det ligger nära Flottsbro och begravningsplatsen där.

• JimmysVeronica

TACK! det var S:t Botvids kapell.
    Tusen tack!

• JimmysVeronica

men är det stor skilland på kapell och kyrka? kan man gifta sig i ett kapell? hmm... hjälp igen!

• Tant Pernilla

"Cause we're going to the chapel and we're going to get married..." Nog kan man gifta sig i ett kapell, men när det gäller S:t Botvid har jag nog bara hört att de har begravningar... Men jag har ju inte örnkoll på det.

• Lilla spöket Laban

Ja visst går det att gifta sig i ett kapell. Det brukar vara ett bra alternativ om man inte är så många.

• Bossepräst

Det kan ju vara en särskilt begravningskapell - och där kanske inte är så roligt att gifta sig...?
    Kapell används så olika - på många håll fungerar kapell som "filial" till huvudkyrkan med alla sorters gudstjänster,
    inkl vigslar och dop.
    Men är ju enkelt att kolla upp!
    Lycka till!

Svar på tråden vad heter kyrkan?