• Bröllopstokiig

Lada eller liknande

Finns det någon som har bra tips på en festlokal i Göteborgstrakten eller 5-6 mil söder/öster därom? Vi vill ha ett "bonbröllop" i gammal stil så en inredd lada eller liknande skulle passa. Kruxet är att bröllopet är i oktober så något isolerat vore det bästa. Lokalen måste rymma ca 100 gäster och vi vill kunna fixa egen mat och dryck.

• Svar på tråden Lada eller liknande
  • Bröllopstokiig

Vet inte hur stort det är och så, men det finns ett ställe i Fjärås som heter Skårs Gård. De har restaurang, men inget utskänkningstillstånd så man får ta med egen alkohol. Lite lantligt... Kolla med dem! Jag ska dit nästnästa vecka så efter det kan jag tala om ifall det är fint eller ej :)

www.skarsgard.nu

• Bröllopstokiig

Bara en liten varning för dans och sånt med bröllopsklänning i en lada. Det kan hända att klänningen blir "förstörd" av trästickor från golvet (om trägolv). Det berättade hon som hade affären där jag ska hyra klänning. Hon hade nämligen fått in en klänning som hade varit med om ett ladubröllop. Den var det bara att kasta sedan för det var trästickor överallt som inte gick att ta bort.
    Har man inte så jättelång klänning med släp så bör det ju gå alldeles utmärkt att ha bröllop i en lada. Det skulle vara riktigt mysigt tycker jag.

• Bröllopstokiig

Tofta bränneri på vägen ut mot Marstarand. Garanterat sketmysit säger de som sett det!

Mia2

• Bröllopstokiig

Hmm..Vet inte riktigt hur stor yta du behöver men jag vet ett ställe som är 14x8 meter..

• Bröllopstokiig

Annelie

14x8 kvmeter låter som att det ligger på gränsen men vad är det för ställe du pratar om? Var ligger det? Finns det kök, toaletter mm? Vem kan man kontakta?

• Bröllopstokiig

Jag har varit på en fest för många år sedan i en "inredd" lada i Floda. Vad jag minns var den fin. Har ingen aning om den finns kvar eller vem man ska kontakta, men kommunen vet säkert om det är intressant. Det är Lerums kommun.

Svar på tråden Lada eller liknande