• hellokitty

erfarenhet av engångskameror?

Jag använder jämt engångskameror! Har aldrig använt de Du nämner men vanliga Fuji-kameror springer jag alltid med i handväskan. Blixt är ett måste och att man är stadig på handen. Visst beror mycket på hur man är som fotograf men när man framkallar bilderna kan man göra ganska mycket också. Där jag framkallar brukar dom alltid justera lite i bilderna och ändra färgtonerna om det skulle behövas för att göra bilderna snyggare.
    Det jag kan tycka är tråkigt med engångskameror är att man inte kan zooma. Och att man inte kan ta bilder fööööör nära objektet för då blir det också suddigt.

• hellokitty

Man ska ta minst en meter ifrån..

Jag framkallar på bildverkstan på hantverkargatan. (www.bildverkstan.com)
    Tror dom har erbjudande för tillfället på engångskameror. 2st för 50:- har handlat på mig några stycken....

• hellokitty

Dom har retuschat mina tår en gång......

• hellokitty

Jag tycker inte det är överdrivet dålig kvalité på engångskameror och jag har förstorat någon bild som faktiskt blivit bra. Ofta har det med kvalitén på själva filmen att göra och vissa säljer kanske lite för gamla vilket gör att bilderna blir korniga och dåliga. Självklart blir det inte snyggt om man ska smälla upp 1*1 meters förstoringar men upp till a4 kan man få snyggt om det är ett bra taget foto. Tycker nog att man även ska ha någon digitalkamera och inte enbart engångskamera men tycker idén med kamera vid varje bord var en bra idé!

• hellokitty

Teddan1: Ja, tyävrr är det svårt att veta vad det är man köper för film men kolla utgångsdatum på kameran! Om det är svart ute är det klart svårt, då får man ha extraljus!

Kära: 3 dagars framkallning ligger säkert på 90:- per rulle. Ber man dom att kolla bilderna och justera färger så gör dom det mer än gärna.

I och med att det är en fotoaffär med framkallning som huvudsak så gör dom inte reklam för bröllopsfotning m.m. men vet att dom gärna åtar sig sådana jobb också. Vet dock inte vad det kostar.

Svar på tråden erfarenhet av engångskameror?