• Popcorn

    Ny tråd - BT-träffar Stockholmsbrudar

    Jag kommer väl i vanlig ordning att dyka upp först lite senare eftersom jag jobbar. Jag har mobilnumren till både Emilia, Lillsmurf och Skrutthumlan så jag ringer någon av er när jag närmar mig så får ni säga var ni är. Jag lär väl vara kvar på jobbet till runt kl. 17 och därefter tar jag mig bortåt Humlan så får jag se var ni har tagit vägen.

  • Popcorn

    Lillsmurf: Visst jobbar jag, men kolla BT har man ju alltid tid till .

  • Popcorn

    Jag skulle som vanligt vilja träffas men eftersom vi ska träffa vår vigselförrättare i morgon kväll så går det inte för min del.

    Annat nytt: I lördags beställde jag efter mycket om och men min bukett och det blev ju inte alls så som jag hade bestämt när jag var ute med min tärna för någon vecka sedan och tittade! Jag har ändrat mig oräknerliga gånger vid det här laget men nu är det i alla fall det här som gäller - en rund, tät bukett av vita nejlikor som bas med inslag av vit freesia (med ljusgröna knoppar), vit gardenia, en ljusrosa germini, några aquarosor (ganska starkt rosa), ceriserosa elegansnejlikor och fontängräs (ljusgrönt och väldigt skirt. Över denna mycket runda bukett ska det gå några strån av björngräs. Stjälkarna ska vara synliga och som handtag binder de vita sidenband blandat med rosa sisal (färgade kokosfiber). Tärnan ska inte ha någon bukett utan en armledsblomma vilket jag tror blir jätteläckert.

  • Popcorn

    Hmmm... jag träffade henne i går och då sa hon faktiskt att det var någon som jag känner som hade hört av sig (jag antar att du nämnde mitt namn, eller?). Hon sa då i förbigående att hon fortfarande satt och knåpade på prislistan, så det kan ju vara en anledning till att det tar tid att få svar. Men hon har varit seg att svara på en del saker till oss också så en liten påminnelse om förfrågan per mail kanske inte är fel. Har du mailat tidigare förresten? Jag skickade ett mail för ett tag sedan som trots frånvaron av felmeddelande aldrig kom fram, vilket kan bero på att hon håller på att bygga om sin hemsida (och kanske också byter internetleverantör som kan påverka åtgången till mailen).

  • Popcorn

    Lillsmurf och Skrutthumlan: Ni två har fått mail om "ni-vet-vad-hemligheten". (Sorry ni andra som kanske inte förstår, men jag vågar inte skriva mer här eftersom det finns folk som inte ska veta som kanske kollar här ).

  • Popcorn

    Det finns ju en lista där det är ifyllt tid och plats också, som ser ut så här.

    14 maj - Karenina72 15:00 S:ta Maria Domkyrka, Visby
    28 maj ? Skratt-maja 15:00 Alla Helgona kyrka, Nyköping
    28 maj - Gotlandsbrud
    11 juni - emlu,kl 16.00 Asa kyrka, Lammhult
    11 juni - Sandflickan, 16.30 Seglora kyrka
    11 juni - ELA, Salems kyrka 15,45
    18 juni - Shalimar, 14.00 i Västanfors kyrka i Fagersta
    23 juli - Brud05
    30 juli - Popcorn, utomhus vid Nynäs Havsbad i Nynäshamn kl. 16
    19 augusti ? lillsmurf 14:00 Hedvig Eleonora Stockholm
    20 augusti - Fröken W
    20 augusti - Visinge - 15,30 Såstaholm
    20 augusti - Brud 20 aug
    20 augusti - betsy05
    20 augusti - bridzilla 15.30 Sandhamns kapell, Sandhamn
    20 augusti - Hetta 14:30 Mörtsjöåsen
    27 augusti - Veronika 17:00 Djursholm kapell (Djursholm)
    27 augusti ? Skrutt-humlan, 15.00 Nässja kyrka, i Vadstena.
    27 augusti - Vronk
    27 augusti - JessieJa
    27 augusti - Malin
    3 september ? Emilia, kl.16:00 i Vaxholms Kyrka.
    3 september ? Sepbrud, 15.00 Sandhamns kapell, Sandhamn
    27 maj- 06 - Annaglitter Ersta Kyrka, (ingen tid än)
    27 maj -06 - Peon
    27 maj -06 - Rydén
    3 juni -06 - Antonia, kl 16.00 ASA Kyrka

  • Popcorn

    Ja ni, det börjar faktiskt kännas lite pirrigt . Jag har alltid tyckt att det är lite småfånigt när folk drömmer konstiga drömmar om bröllopet men nu har jag fått smaka på det själv... I går vaknade jag alldeles uppjagad av att jag hade drömt att floristen hade missat att göra min bukett (vilket nästan var tur för alla andra buketter i butiken var bedrövliga!) och handledsblomman som min tärna skall ha hade blivit utbytt till ett beige plyschhjärta (?) med säkerhetsnål att fästa direkt i skinnet. Suck, tänk vad hjärnan kan spela en för konstiga spratt.

  • Popcorn

    Hej alla vänner!

    Jag är numera fru och det känns underbart! Efter en vecka av massor med förberedelser blev det äntligen dags i lördags och trots upptornande moln och regnsjukt väder så var det en fantastisk vigsel på stranden. Det höll uppe under själva vigseln men fotograferingen efteråt var både blåsig och blöt.

    Teno och hans marskalk kom in till tonerna av temat till Indiana Jones och strax därefter kom jag och min tärna till - hmm... det var Teno som absolut ville ha "min" låt - Prince' "Most beautiful girl in the world". Teno hade mixat ihop de båda låtarna så de passade precis efter varandra. Under vigseln sjöng en kollega till Teno "When you say you love me " (Josh Groban) och "Someone like you" (Van Morisson) och en kollega till mig läste en text av Rumi (Chopra). Vi hade Tasso Stafilidis som vigselförrättare och han var precis lika bra som vi har läst och hört bl.a. här på BT. Vi hade själva skrivit allt han sa, inklusive våra löften, och han framförde allt superbra. Som "utgångsmusik" (fast vi stod kvar) hade vi inledningen på Mendelssohns bröllopsklassiker ihopmixad med "Love is in the air". Hela vigselcermonin såg alltså ut så här.
    ______________

    Ingångsmusik

    Tasso; Kära vänner och familj. Queridos amigos y familiares. Idag är det en triumfens dag. Idag är det en dag av återförening, idag är det en dag fylld av kärlek. Hoy es un día de amor. Idag är dagen då två cirklar sluts och gemensamt öppnar dörrarna till en bättre värld. Här, vid era fötter, börjar er gemensamma väg fylld med ömhet, solidaritet och förståelse för varandra? och där, vid horisonten, väntar ett hav fullt av kärlek, förtroende, glädje och harmoni.

    Vi har samlats här idag för att bevittna vigseln mellan er två, Linda och Teno. Den här dagen och just denna stund är en stor och betydelsefull del i ert liv. Det är en fin och speciell dag även för oss andra som får vara med och dela er glädje och kärlek en stund.

    Solosång - When you say you love me

    Tasso: Att leva tillsammans är att leva i förtroende och kärlek ? att ta ansvar för varandra och att respektera varandra. Att leva tillsammans är också att utveckla varandra och att växa som människor - att med glädje stå vid varandras sida.
    Teno och Linda, ni är bägge sökare och äntligen har ni till slut funnit det ni letat efter ? varandra. När två själar möts behövs inga ord. Ingen symfoni är vackrare än när två hjärtan slår i takt och sprider sin gudomliga klang över allt den berör. En del kallar det ödet, andra kallar det Guds vilja ? oavsett namn, är det en underbar och dyrbar gåva som bör vårdas dag efter dag och aldrig tas för given.

    Textläsning - Chopra

    Tasso: Linda och Teno, ni har förklarat att ni vill gifta er med varandra.

    Teno, säg efter mig med din egen röst och dina ord; Linda, idag är dagen då jag med hela min själ firar min kärlek till dig. Jag älskar dig och vill dela mitt liv med dig. Jag lovar att stå vid din sida när ditt leende är som störst men också när livet är svårt. Jag ska vårda vår kärlek och aldrig ta den för given. Jag ska ge dig mycket värme och näring till din glädje och ditt skratt.

    Och nu frågar jag dig; Tager du, Teno Cabrera Rodríguez, denna Linda Broström till din äkta maka och livskamrat att älska och respektera i nöd och lust? (ja)

    Linda, säg efter mig med din egen röst och dina ord; Teno, idag är dagen då jag med hela min själ firar min kärlek till dig. Jag älskar dig och vill dela mitt liv med dig. Jag lovar att stå vid din sida när ditt leende är som störst men också när livet är svårt. Jag ska vårda vår kärlek och aldrig ta den för given.
    Jag ska ge dig mycket värme och näring till din glädje och ditt skratt.

    Och nu frågar jag dig; Tager du, Linda Broström, denne Teno Cabrera Rodríguez till din äkta man och livskamrat att älska och respektera i nöd och lust? (ja)

    (Ringarna)

    Låt nu dessa ringar, för er Teno och Linda, vara tecknet på ert löfte om ömsesidig kärlek och en bekräftelse på ert samtycke att gifta er.

    Inför Gud och havet, förklarar jag er nu för världens bästa makar.

    Solosång ? Someone like you.

    Tasso: Glöm aldrig det löfte om kärlek och respekt som ni nu har avlagt. Lev med varandra i inbördes aktning, kärlek och förtroende. Älska varandra men gör inte kärleken till en boja. Låt den hellre vara ett rörligt hav mellan era själars stränder. Sjung och dansa tillsammans och var glada men låt var och en av er vara ensam, liksom strängarna på en luta är ensamma, fastän de vibrerar av samma musik. Då får ni nu, för första gången, kyssa varandra som man och hustru.

    Händel bröllopsklassikern mixad med Barry Manilow ?Love is in the Air?.
    ____________________

    Vi har besök hemma nu så jag har inte så mycket tid att sitta framför datorn och skriva, men jag ska försöka återkomma under dagen med lite mer om den stora dagen. Till dess kan jag passa på att lägga ut en länk till en nyligen ihopknåpad sida med några bilder som Shalimar tog före och under vigseln. Fler bilder blir det definitivt så småningom, för vårt bröllop är nog det mest väldokumenterade som jag har varit på i alla fall. Vi hade ju anlitat Christel Eldrim som tog med sig en assistent - sin tillika proffsfotograferande man. Därutöver hade Teno anlitat två kompisar/kollegor som filmade förberedelser, vigsel och fest och bland våra vänner finns det ju också både proffs- och amatörfotografer. Så, bilder lär det inte saknas . Christel förresten är superdupermegafantastisk och till er som har bokat henne är det bara att säga att det kommer att bli jättebra. Trevligare tjej får man leta efter och en mästare på porträtt är hon ju också.

    Jag lät ju henne ta Secret Box-bilder och nu när Teno har sett dom (med önskat resultat ) så kan jag säga att dom är jättebra. Om någon är intresserad kan jag ta med dom på nästa träff, men jag känner nog inte för att lägga ut dom här på nätet - i alla fall inte alla. Däremot kommer jag att säga till Christel att hon får lägga ut några på sin hemsida om hon vill, men inte alla som sagt.

    Här kommer då länken till några bilder.

    www.geocities.com/lindabcabrera/mypagepictures.html

  • Popcorn

    Lillsmurf: Hmmm... det gör inte jag heller just nu men det gick för någon minut sedan! Försök igen lite senare så kanske det går.

Svar på tråden Ny tråd - BT-träffar Stockholmsbrudar